Ervaringen met revitive (booster voor bloedsomloop)?

Bewerkt 
Starter

Sinds jaar en dag heb ik artrose alsmede vaatproblemen, met name in mijn linkerbeen. Hij heeft gerookt, inderdaad dat is het dus. Sinds jaar en dag ook z.g. etalagebenen, alhoewel dat de laatste tijd duidelijk minder aan het worden is. Zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is. Ik word elke ochtend wakker met behoorlijke pijn in mijn linker (onder-) been.

Door TV reclame werd ik gewezen op revitive (en andere soortgelijke) zogenaamde boosters voor de bloedsomloop. Voor dit forum heb ik de volgende vragen:

1. als u ervaring heeft met dit soort apparatuur, wilt u die met mij delen?

2. zou het daadwerkelijk helpen voor mijn klachten?

3. is er een bepaald merk / type wat duidelijk beter is?

4. ik zou het apparaat graag eerst willen proberen voordat ik tot aanschaf overga: zijn er mogelijkheden tot huur, op de een of andere manier?

5. vergoeding?

Op voorhand dank voor uw bijdrage, groeten - tejo

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Ervaringen met revitive (booster voor bloedsomloop)?

1 ANTWOORD

Re: ervaringen met revitive (booster voor bloedsomloop)?

Bewerkt 
Moderator

Hoi @tejo,

Leuk dat je hier deze vragen stelt. 

Zelf heb ik hier geen ervaringen mee. Maar ik kijk wel graag met je mee!

Ik begin bij vraag 5 (vergoeding), omdat we als verzekeraar daar het meeste over kunnen vertellen. Helaas is er geen vergoeding mogelijk voor dit hulpmiddel uit de zorgverzekering. Wel is het mogelijk om een revitive met 20% korting aan te schaffen via ZilverKorting. Dan heb ik het over de volgende regeling: Hulpmiddelen bij Vegro

Deze korting gaat over het kopen van het hulpmiddel. Ik lees dat je ook benieuwd bent of er mogelijkheden zijn tot huur of iets dergelijks. Google laat mij zien dat de revitive bij meerdere winkels aangeschaft kan worden. Wie weet heeft één van deze winkels ook een huur functie. 

Je eerste 3 vragen gaan over ervaringen. Algemene ervaringen, of het helpt en welk merk / type. Misschien dat er communityleden zijn die hier iets over kunnen vertellen? 

Aangezien ik het hulpmiddel op Google heb bekeken kwam ik ook wat andere websites tegen waar mensen ervaringen met elkaar delen. Reviews vanuit de website van verschillende winkels of algemene fora.  Misschien interessant om ook eens door te lezen!