Eigen risico / gebruikersbijdrage hulphond

Bewerkt 
Gast

Ik maak gebruik van een hulphond. Per kwartaal ontvang ik hiervoor een gebruikersvergoeding. Hoe kan het zijn, dat bij de ene verzekerde dit bedrag met het eigen risico verrekend wordt, maar bij de andere verzekerde niet?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Eigen risico / gebruikersbijdrage hulphond

6 ANTWOORDEN

Re: Eigen risico / gebruikersbijdrage hulphond

Webcare

Hoi @barbarath ik heb meteen een vraag aan jou! Ik vraag me af: hoe is het om een hulphond te hebben? Ik ben ook benieuwd hoe het werkt in de praktijk, wat doet hij voor je? Maar nu naar jouw vraag:

De vergoeding voor periodieke gebruikskosten uit de basisverzekering worden verrekend met het eigen risico. Hier bedoelen we mee: levensonderhoud, verzorging en ziektekostenverzekering van de hond. 

Ik kan geen reden bedenken waarom het voor andere verzekerden met een hulphond anders zou werken met de vergoeding. Hooguit dat er een verrekening is geweest met andere zorgkosten. 

Laat je het me weten als ik nog iets kan verduidelijken voor je?

hartelijke groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Gast

Hoi Pauline! Dank voor je antwoord. Het leek mij ook onwaarschijnlijk dat het bij de 1 anders zou zijn dan bij de ander, maar dit bleek onder gebruikers van hulphonden, een club waar ik contact mee heb. Vermoedelijk heeft het toch te maken met een vergissing.

Tja, wat betekent mijn hulphond Djack voor mij.....Zo ontzettend veel, maar het belangrijkst is toch wel dat ik, ondanks mijn beperkingen en ziekte zelfstandig, alleen in mijn eigen huis kan blijven wonen en dat ik veel minder thuiszorg nodig heb, dan wanneer hij er niet zou zijn.

Hij bespaart veel energie, helpt bij structuur, zorgt er voor, dat ik regelmatig buiten en onder de mensen kom. Hierdoor -is gebleken-, dat mijn progressieve ziekte stabieler geworden is en ik zo 'gezond' ben als mogelijk in mijn situatie.

Djack is een hulphond, opgeleid door www.hulphond.nl en hij doet alles , dat op de tv-reclame filmpjes van Hulphond Nederland ook te zien is. Dus....post uit de brievenbus, deuren open / dicht, uitkleden, was in en uit de machine, alles aangeven, dat ik laat vallen. Boodschappen pakken, op de band, van de band, in de tas en thuis weer uit de tas. Betalen (niet pinnen haha) telefoon pakken als deze gaat of als ik daar om vraag, op de alarmknop drukken als ik commando 'help' geef, hij trekt het dekbed over mij heen of haalt het juist van mij af....hij heeft een therapeutische functie, geeft mij rust, helpt bij spasmen en pijn.....is ieder moment van de  dag en nacht bij mij om in te springen en hulp te bieden. Ik zou nog 100 dingen op kunnen noemen die hij voor mij doet en/of betekent.

Vorig jaar was ik 2 x 4 maanden opgenomen en Djack is mee gegaan. We hadden samen een kamer en dankzij Djack had de verpleging veel minder werk aan mij.

Moet ik naar polikliniek of revalidatie, dan kan Djack het baliewerk doen en mij helpen aan- en uit te kleden.

Djack gaat met mij mee op reis naar het buitenland. Dankzij hem kan ik zelfstandig reizen. In het vliegtuig ligt hij aan mijn voeten om ook dan -indien noodzakelijk- hulp te kunnen verlenen, maar hij reist ook per trein, metro of taxi mee.

Regelmatig krijgen we bezoek of hebben we contact met Hulphond Nederland. We hebben een vaste 'trainster' die komt kijken of het goed gaat met Djack, of hij z'n werk goed doet, of er nog nieuwe taken aangeleerd moeten worden, of er geen fouten inslijpen.

Kortom, toen mijn man -die mij veel mantelzorg gaf- weg viel omdat hij  plotseling overleed, bleek Djack verreweg de beste oplossing, in alle opzichten, om zelfstandig te kunnen blijven wonen, zo gezond mogelijk te blijven, mijn sociale contacten bij te houden en nog veel meer......Het enige jammere is, dat Djack geen auto kan besturen en rijden, als dat nog eens zou kunnen hahaha!

Webcare

Hoi @barbarath *Smelt* :-)

Je foto van Djack wordt door iedereen hier bewonderd. Wat hartverwarmend hoe je beschrijft wat hij allemaal kan en vooral ook wat hij voor jou betekent.

Fantastisch dat je zoveel gemak en plezier hebt van hem.

Als ooit de dag aanbreekt dat Djack je auto kan besturen, dat zou inderdaad helemaal te gek zijn!

Heb je nog tips voor ons wat wij het beste wel/niet kunnen doen als we baas + hulphond tegenkomen?

Is het waar dat we nooit mogen aaien? Mag jij dat wel?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Dat verschil heeft te maken met dat de 1 het eigen risico in termijnen betaald ,en die mensen krijgen gebruikers vergoeding voor hulphonden wel het eerste kwartaal,en de mensen die het eigen risico gewoon betalen die krijgen het eerste kwartaal die vergoeding niet omdat dat  betaald wordt van het eigen risico.Totdat je het hele eigen risico betaald hebt en daarna krijg je gewoon die gebruikers vergoeding voor onderhoud en eten en verzekering voor de hond.

Deze discussie heb ik toevallig ook in een ander forum mee gekregen,voor mij ook interresant om te weten omdat ik ook een hulphond mag krijgen.

Bekend gezicht

Hallo ,ik heb nu ook een hulphond en nou maak ik het ook mee dat ik pas in April 2017 mijn vergoeding krijg voor de hulphond,ik heb mijn hulphond 13 januari 2017 gekregen.

Ik betaal mijn eigen risico ook in 10x 38,50 af dmv verspreid betalen.

Ik vindt het niet kloppen ,als ik nu een rekening van de fysio krijg dan kost het me toch ook niets,en nu kost het me mijn hulphond vergoeding van 326 euro per kwartaal,daar moet je wel je honden verzekering ,het eten wat duur is ,moet van speciaal merk zijn,en je dierenartskosten en vlooien bestrijding van betalen.

Weet iemand hoe dit werkelijk zit bij Zilveren kruis?

Webcare

Hoi Monique, ik heb je zojuist een privéberichtje gestuurd. 

groetjes Pauline