Declareren via de app en afhandeltijdmelding

Starter

Via de app in 2019 een declaratie ingediend waarvan wordt beweerd dat deze met 3 werkdagen behandeld is. 

Via de chat vandaag vernomen dat de verwerkingstijd 10 werkdagen is momenteel. 

Geen echt probleem, maar niets terughoren na indienen blijft apart. Wellicht een ontvangstbevestiging een oplossing ? 

Zilveren Kruis.jpg 

Declareren via de app en afhandeltijdmelding

5 ANTWOORDEN

Re: Declareren via de app en afhandeltijdmelding

Community Manager

Welkom terug bij de community @Cool1946. Bedankt voor je melding!

Ik heb het voor je nagevraagd en het is inderdaad zo dat het op dit moment niet lukt om alle declaraties binnen 3 werkdagen uit te betalen. Het uitbetalen van declaraties voor hulpmiddelen, overige zorg, paramedische zorg en langdurige zorg duurt nu iets langer dan je van ons gewend bent. We verwachten dat de problemen half februari opgelost zijn. Zoals je zelf al voorstelt, heb ik gevraagd of mijn collega's van de app, de website en Mijn Zilveren Kruis dit op een of andere manier kenbaar te maken aan onze verzekerden.

Wanneer krijg ik mijn nota vergoed?

Nieuwkomer

Ik heb een decleratie sinc een week via mijn app gestuurd maar helaas geen reageren nog

Re: Wanneer krijg ik mijn nota vergoed?

Fanatiekeling

In een ander topic ( https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Hulpmiddelen/Declareren-via-de-app-en-afhandeltijdmelding/m-p/2776... ) is het antwoord dat de uitbetaling " iets" langer duurt dan normaal. De klantenservice heeft ook al 10 dagen genoemd, dus twee weken. Er wordt ook gesproken over " problemen die tot half februari kunnen duren." Dat is dus nog een maand! 

Jammer dat je de zorgverzekering niet kan opzeggen om dit soort redenen! 

En een groot nadeel van de app is ook dat er van de zorgverzekeraar geen enkele reactie komt. 

Groet, Feina.

Community Manager

Welkom op de community @MaherAlKing. Goed dat je jouw vraag hier stelt. Zoals @Feina al aangeeft is er nog een topic waar deze vraag aan de orde kwam. Namelijk dit topic. Ik heb de beide topics even samengevoegd.

Door grote drukte is er achterstand met het afwikkelen van de nota's. Ik heb mijn collega's van de app gevraagd of de meldingstekst hierop aangepast kan worden. Zodat je gelijk weet dat het afwikkeling langer duurt dan je van ons gewend bent.

Community Manager

De meldingstekst gaan we niet aanpassen @MaherAlKing.
De meldingstekst die je te zien krijgt, is een algemene tekst die voor alle declaraties geldt. De meeste declaraties betalen we wel binnen 3 dagen uit. Bij sommmige zorgsoorten lukt(e) dat helaas niet. Omdat het heel lastig is om dat in een korte tekst uit te leggen, is er bewust voor gekozen de tekst in de app niet aan te passen.