Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Bril vergoedingen bij Pearle

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik wil volgend jaar een  bril aanschaffen maar het wordt mij maar niet duidelijk of ik wel/ niet een bril bij Pearle kan aanschaffen. Omdat Zilveren kruis hier geen contract mee heeft, krijg ik dan niets vergoed?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Bril vergoedingen bij Pearle

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Afspraak opticiens declareren.

Bewerkt 
Bezoeker

Hallo,
Ik las dat er vaste afspraken waren  met drie grote ketens zoals:
Eyewish,pearle en specsavers.Hans anders ontbrak!!!

Maar mijn eigelijke vraag is hoe zit het dan met de zelfsstandig opticien?
Ken je dan ook declaren voor  een brilvergoeding??
Omdat ik volgend jaar recht heb op een vergoeding  stel  ik deze vraag.
Met vriendelijke groeten,
Evenzo

Re: Afspraak opticiens declareren.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Kijk op de website naar de vergoedingen voor brillen 2013. Volgens mij krijg je bij de genoemde ketens extra korting.

Bij andere opticiens heb je aanspraak op het bedrag per drie jaar dat daar genoemd wordt: ?0, ?100, ?150 en ?250. 

De genoemde ketens waar u extra korting kunt krijgen zijn EyeWish, Specsavers en CvZO. Dus ook Pearl ontbreekt. 
Let op : 'CvZO' is een collectief van Zelfstandige Opticiens. Dus dit zijn niet ALLE zelfstandige opticiens. 

Bezoeker
Hallo Elze30,

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga gelijk kijken bij CvZo welke opticien bij hun aangesloten
is.

Bewerkt 
Webcare
Evenzo schreef:
Hallo,
Ik las dat er vaste afspraken waren  met drie grote ketens zoals:
Eyewish,pearle en specsavers.Hans anders ontbrak!!!

Maar mijn eigelijke vraag is hoe zit het dan met de zelfsstandig opticien?
Ken je dan ook declaren voor  een brilvergoeding??
Omdat ik volgend jaar recht heb op een vergoeding  stel  ik deze vraag.
Met vriendelijke groeten,
Evenzo

Elze30 schreef:
Kijk op de website naar de vergoedingen voor brillen 2013. Volgens mij krijg je bij de genoemde ketens extra korting.

Bij andere opticiens heb je aanspraak op het bedrag per drie jaar dat daar genoemd wordt: ?0, ?100, ?150 en ?250. 

De genoemde ketens waar u extra korting kunt krijgen zijn EyeWish, Specsavers en CvZO. Dus ook Pearl ontbreekt. 
Let op : 'CvZO' is een collectief van Zelfstandige Opticiens. Dus dit zijn niet ALLE zelfstandige opticiens. 

Evenzo schreef:
Hallo Elze30,

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga gelijk kijken bij CvZo welke opticien bij hun aangesloten
is.

Hai Evenzo
Elze heeft je goed kunnen helpen met je vraag lees ik.
Heb je in de Zorgzoeker de opticiëns bij jou in de omgeving kunnen vinden?

Als ik op de site de vergoeding voor de bril nog eens nalees, vind ik dat de omschrijving van het Collectief van Opticiëns nog wel iets duidelijker mag.
Daar ga ik nog eens met ons team naar kijken.
Het betekent in de praktijk dat je bij deze opticiëns extra korting krijgt maar ook extraatjes als een verzekering voor de glazen.
De korting wordt direct op je nota verrekend.
Hoop dat je een goede keus kunt maken!
.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Hallo Pauline,
Ik heb even gekeken op de site van CvZo en kon idd niet veel wijs van worden.
Ik vond de omschrijving wat summier.Heb jij nog met je team bekeken of er nog
aan de omschrijving van Collectief van optiëns wat duidelijker kon?
Hoop van wel!!!
Zelf ken ik helaas pas volgend jaar gebruik maken voor een vergoeding keuze 
nieuwe bril.Vind het reuze jammer dat het om de drie jaar is?Dat is het beleid van
zilveren kruis achmea.Hopelijk of misschien komt er verandering in,hahaha.
Of is dat een onredelijke en een niet haalbare gedachtens.

Re: Bril vergoedingen bij Pearle

Fanatiekeling
Je krijgt gewoon die ?100 of ?150 per drie kalenderjaren. Maakt niet uit naar welke opticien je gaat. Zie de pagina met uitleg op de website. Die pagina is niet echt duidelijk. Er staat dat er Korting is bij EyeEish etc. Daarmee wordt bedoeld :" een extra korting" . Maar deze kortingen stellen niet zoveel voor. Je kan net zo goed op een aanbieding bij een andere opticien ingaan. 

Stamgast

Geld dit nog steeds in 2015?

Ik kom er niet uit in het overzicht.

Ik koop mijn brillen al jaren bij pearl.

Die zit hier in het dorp.

De andere opticiens hier zijn veel duurder.

Het alternatief zou zijn naar een goedkopere in de stad gaan, maar dat is niet echt handig.

Pearl zit 500 meter bij mij vandaan en ik kan er zo even binnen lopen als er iets met mijn bril is.

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Mara,

De vergoeding geldt nog steeds inderdaad. Echter, we hebben alleen nog kortingsacties lopen met de opticiens Eyewish en Specsavers. De Pearle doet vaak zijn eigen acties. De vergoeding is bij brillen en lenzen niet afhankelijk van een samenwerking/contract, zoals bij veel andere vergoedingen wel.

Stamgast

Bedankt voor de info.

Dan ga ik vandaag een nieuwe bril uitzoeken