Bril bestellen buitenland

Bezoeker
Hallo, ik had een vraag over de brillen vergoeding.
Ik wil namelijk brillen bestellen in Amerika. Worden deze brillen ook vergoed? Ik kan namelijk niets vinden over het online bestellen van brillen en ook niet over brillen uit het buitenland.
Alvast bedankt, Anouk

Bril bestellen buitenland

OPGELOST
11 ANTWOORDEN 11

Re: Bril bestellen buitenland

Fanatiekeling

Hallo,

ik ben niet van Zilveren Kruis. Op basis van de polisvoorwaarden kunt u geen bril in het buitenland bestellen. In de voorwaarden staat namelijk dat u verplicht bij een opticien moet bestellen en dat het een bril inclusief glazen moet zijn. PS ik heb gehoord dat een bril via aanmeting en bestelling bij een drogisterijketen niet vergoed wordt! 

Dit is de tekst van de polisvoorwaarden: 

18 Brillen en contactlenzen
Wij vergoeden de kosten van brillen met glazen op sterkte en contactlenzen (lenzen op sterkte of nachtlenzen) samen per periode van
3 kalenderjaren. Het gaat hier om een periode van 3 kalenderjaren van 1 januari tot en met 31 december. De periode begint op 1 januari in het jaar van de eerste aanschaf.
Voorwaarde voor vergoeding
Een opticien of optiekbedrijf moet de brillen en/of contactlenzen aan u leveren.
Wat wij (volgens dit artikel) niet vergoeden
Wij vergoeden niet de kosten van:
a (zonne)brillen en contactlenzen zonder sterkte;
b prismabrillen;
c de wettelijke eigen bijdrage voor brillenglazen en/of lenzen die worden vergoed vanuit de basisverzekering (zie artikel 4 van het hoofdstuk
‘Verzekerde zorg basisverzekeringen’);
d losse monturen en/of accessoires;
e gekleurde contactlenzen.
Aanvullend
1 ster maximaal € 100,- per persoon per 3 kalenderjaren voor brillen en contactlenzen

Groet, Feina.

Bezoeker

Het gaat wel om een bril met sterkte. En het is een bestelling van een bedrijf met alleen maar brillen (dus opticien?)
Het gaat om de website firmoo.com

Groetjes

Fanatiekeling

Als het klopt wat ik me meen te herinneren over die NL drogisterij keten, dan is dit vergelijkbaar. ZK zal alles doen om het niet te (hoeven) vergoeden. Je zult zelf met bewijzen moeten komen dat het om een echte opticien gaat. En ook zullen ze zeggen dat lenzen op sterkte zonder oogmeting niet professioneel, dus onvoldoende deskundig is.

Groet, Feina.

Webcare

@anouk, ben je verzekerd met aanvullend twee of meer sterren? Dan kun je terecht bij online opticiens voor vergoeding van je bril op sterkte. Dat moet ook duidelijk op de nota staan: (zonne) bril op sterkte. Het maakt niet uit dat het een buitenlandse opticien is. Een declaratieformulier buitenland is niet nodig. Je kunt de nota online declareren.

Op de nota moet staan: omschrijving van de behandeling, de sterkte, je relatienummer, geboortedatum, naam, adres, datum en naam van het product.

Leuke website trouwens!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Dankjewel voor de reactie!
Groetjes Anouk

Webcare

Graag gedaan @Anouk6, zoek een leuke bril uit! Smiley Vrolijk

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Pauline 

Op de factuur zou het " relatienummer" vermeld moeten worden? Welk relatienummer wordt bedoeld?

@Anouk6 , ik hoop dat het lukt! 

Groet, Feina.

Bezoeker
@Feina Ik heb de brillen inmiddels al binnen en ze zijn vergoed.
En het relatienummer is het nummer dat op je pasje staat.

Webcare
Webcare

Hoi Anouk, fijn om te lezen dat de brillen vergoed zijn.
Ben je trouwens tevreden over de brillen en het bestellen via een Amerikaanse website? De website ziet er goed uit, ben benieuwd wat jouw ervaring is.
Groet, Kim

Bezoeker
Ja, ben hier zeker tevreden over. Er zit wel verschil in de kwaliteit van de brillen als je ze vergijkt met een bril van 300 euro, maar zou er zeker nog een keer bestellen en zou het ook zeker aanraden. Ze hebben veel verschillende monturen dus voor ieder wat wils.

Webcare

Leuk om dat lezen dat jij een goede ervaring hebt met de winkel Anouk! Goede tip ook voor mensen die een nieuwe bril nodig hebben en online willen bestellen. Ik ga de website ook eens voor mijzelf doornemen. Smiley Vrolijk

Bart