Breukband word niet vergoed als je geen stoma hebt,maar wel alle klachten en beperkingen in bewegen.

Nieuwkomer

Heb ik een vraag??? Ja zeker.....

ik heb het geluk gehad dat ik na een stukje dikke darm verwijdering geen stoma er aan overgehouden heb. Dit noem ik wel heel veel geluk. Nu wil wel dat ik een littekenbreuk heb van ongeveer 4 a 5 cm waardoor mijn darmen naar buiten komen maar wel onder de huid. Bij veel buikspier inspanning komen de darmen naar buiten, Vervolgens krijg ik dan een flinke bal op mijn buik die ik na een tijdje ontspannen weer terug kan drukken, en dan gaat het wel weer een uurtje als ik werk en mijn buik ontzie. Helaas is dat niet de realiteit en moet ook ik gewoon doorwerken wat vrij normaal is. De chirurg die mij al die jaren geholpen heeft en mij eigenlijk wel leven gered heeft adviseert toch dringend verzoekt een breukband te dragen en deze te laten aanmeten. Dus ik vol enthousiastme naar een zorgwinkel met voor mij een blijde verwachting om dit probleem op te lossen zonder operatie {ik heb er al 5 gehad in dat gebied en misschien nog 2 in de toekomst} dus litteken weefsels zijn er erg veel dat een matje plaatsen te risico vol is. Nu kan ik 60% van mijn bewegings vrijheid met deze band kan terug krijgen en mijn baan behouden.

Wat is nu op alle andere kosten die ik wel mag maken voor bewegingsvrijheid voordeliger dan deze band.

ik mis alleen de stoma waar ik heel dankbaar voor ben. Maar zou graag deze band vergoed zien. Hoe krijgen we dit voor elkaar. Altijd beter dan snijden, fysiotherapie en alle andere therapieën. 

Breukband word niet vergoed als je geen stoma hebt,maar wel alle klachten en beperkingen in bewegen.

3 ANTWOORDEN 3

Re: Breukband word niet vergoed als je geen stoma hebt,maar wel alle klachten en beperkingen in b...

Webcare
Webcare

Hallo Lydia, welkom op ons forum!
Het zou inderdaad fijn zijn als je de klachten kunt oplossen zonder operatie of andere zorg. Ik wil graag met je meekijken wat de opties zijn.
Wil je mij een privébericht sturen (klik links op mijn naam, dan kan je een berichtje sturen) met jouw relatienummer, adres en geboortedatum? 
Alvast bedankt!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Breukband word niet vergoed als je geen stoma hebt,maar wel alle klachten en beperkingen in bewe

Starter

Ik heb dus wel een stoma. Al bijna 5 jaar. Ook ik heb een breuk. Zonder een breukband is er duidelijk een bobbel onder mijn kleding zichtbaar en je ziet dat mensen daar naar kijken. Ook maakt het stoma zonder die band duidelijk hoorbaar geluid. Dus ik wil en kan niet zonder een breukband de deur uit. Ik voel me daardoor onzeker. Ik draag hem dus iedere dag en toch krijg je er maar één per jaar vergoed. Mijn breukband is wat voor een vrouw een BH is. Is het reeel om van een vrouw te verlangen dat zij per jaar maar één BH krijgt? Waarom moet ik het dan wel met ée'n breukband per jaar doen. Los van de hygiene, de levensduur van een breukband is aanzienlijk korter dan een jaar. Omdat zowel ik als mijn echtgenote beide (ex) kankerpatienten zijn, blijven we waarschijnlijk de rest van ons leven voor beide het maximale bedrag aan eigen risico betalen. Ook wanneer we geen andere ziekten krijgen. We hebben beide een aanvullende verzekering, maar een extra breukband kan er bij het Zilveren Kruis helaas niet af. 

Highlighted

Re: Breukband word niet vergoed als je geen stoma hebt,maar wel alle klachten en beperkingen in bewe

Webcare

@adevroet, dank voor het delen van je ervaringen. Wil je mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken? Ik wil graag eens met je meekijken naar je polis. Stuur je mij een bericht met je relatienummer, postcode en geboortedatum?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.