Audiologisch Centrum Adelante

Starter

Hallo,

Ik word sinds 5 augustus 2015 'geplaagd' door een hardnekkige aandoening, Tinnitus. Om een manier te vinden hoe hier mee om te gaan, heeft mijn huisarts me doorverwezen naar Audiologisch Centrum Adelante. Deze behandeling is zeer succesvol maar wordt alleen vergoed als je zorgverzekeraar een overeenkomst heeft met Adelante. Tijdens m'n intake heb ik gevraagd of dit het geval was en volgens de receptioniste zou dit zeker het geval zijn. Dit zou getoetst zijn tijdens mijn aanvraag voor hulp. Zij gaf aan dat ik hierop kon vertrouwen maar aangezien het nogal een kostbare behandeling is, wil ik graag e.e.a. zeker weten. Graag zou ik een antwoord hierop ontvangen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Every day has a silver lining...

Audiologisch Centrum Adelante

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Audiologisch Centrum Adelante

Uitblinker

@Jinx64

goed dat je het even zeker wilt weten.

als Audiologisch Centrum adelante hetzelfde is als Audiologisch Centrum hoensbroek, dan zouden ze een contract hebben.

(beide hebben hetzelfde adres, Zandbergsweg 111, 6432 CC Hoensbroek, Nederland  alleen een andere benaming, lekker verwarrend)

groet mike

Starter
Hoi Mike...bedankt voor je antwoord! Pak van m'n hart want het is toch best een kostbare bedoening!
Every day has a silver lining...

Bekend gezicht

Ja Tinnitus ,heb ik ook ,ik heb al gehoor apparaten al jaren,bij mij is het het laatste jaar erger geworden,ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik een verwijzing van mijn huisarts moet vragen voor een audiologisch centrum om eens te onderzoeken of we met mijn bestaande gehoor apparaten nog wat kunnen of dat er een ander soort moet komen.Deze heb ik in 2014 gekregen en eigen bijdrage betaald.

Wat ik dus zeker wil weten of dit ook vergoed wordt de behandeling in het audiologisch centrum?

Tevens wil ik weten waar ik dan naartoe kan ,ikzelf woon in lelystad,flevoland dus,ik zit in een elektrische rolstoel dus is er veel ruimte nodig,mijn benen staan recht vooruit de beensteunen staan dan ook recht vooruit dus mijn draaicirkel is groot.Ik moet daar dan ook terecht kunnen met mijn rolstoel want ik kan niet lopen.

Heeft Zilveren kruis hier antwoord op zodat ik actie kan ondernemen?

Community Manager

Hoi Monique goed dat je navraagt hoe het zit. De vergoeding voor het audiologisch centrum is verzekerd in de basisverzekering. Je eigen risico telt mee. Waar kun je naar toe? Je kunt met terecht bij één van de door ons gecontracteerde audiologische centra. Dit overzicht vind je op onze site. Ik heb voor jou gebeld naar de centra in Zwolle en Amersfoort omdat deze in jouw omgeving zijn. Je kunt bij allebei makkelijk naar binnen met jouw rolstoel. Bij de vestiging in Zwolle is ook een invalide parkeerplaats voor de deur. Misschien handig om te weten!

Vaste bezoeker

@monique1964 Ik zit net als jij ook zo in de rolstoel. Tip als je snel antwoord wil bel van te voren en stel de vraag. Scheelt een enorm gedoe en je weet het dan meteen of je terecht kunt. Dat doe ik ook.

Bekend gezicht

Ninn ,ja dat zou ik sowieso doen als ik weet waar ik naartoe ga ,dat heb ik inmiddels ook wel geleerd ,maar bedankt voor de tip.

En Raoul,bedankt voor de informatie dat scheelt mij weer zoeken  ik ga bellen naar die vestigingen en kijk dan welke voor mij de meest geschikte is.

Ik dacht altijd dat er in Almere ook 1 was maar blijkbaar niet?

Medewerker

Hallo @monique1964, op de lijst zie ik inderdaad dat er een vestiging van Kentalis in Almere is gecontracteerd. Wanneer deze vestiging voor jou het dichtst in de buurt is kun je hier zeker naartoe!.

Bekend gezicht

Ah mooi dan ga ik naar Almere toe want ik woon in lelystad namelijk.