Wanneer is het verstandig om Dokter Google te raadplegen?

Moderator

Google jij weleens een vraag over je gezondheid? Bijvoorbeeld omdat je niet kunt verklaren waarom je druk op de borst voelt of waar je hoofdpijn vandaan komt. Je bent niet de enige. Maar liefst 1 op de 20 online zoekopdrachten is medisch-gerelateerd. Soms kunnen mensen echter doordraven in hun zelfdiagnose. Zij maken zichzelf dan onnodig bang door het internet af te zoeken naar een ernstige oorzaak van een onschuldig pijntje.

Wanneer vind jij het verstandig om op internet te zoeken naar medische informatie? En hoe pak je dit aan?

beternaardedokter.png

Wanneer is het verstandig om Dokter Google te raadplegen?

2 ANTWOORDEN

Re: Wanneer is het verstandig om Dokter Google te raadplegen?

Geregelde bezoeker

Uiteraard kan het internet geen enkele arts vervangen. 

Daarom bezoek ik EERST de huisarts als ik klachten heb.

Daar laat ik me uitgebreid informeren en thuis zoek ik dan op mijn gemak en met behulp van steekwonden meer informatie op op internet. 

Google ook regelmatig mijn medicijnen. 

Ben geen doe-het-zelver waar het mijn gezondheid betreft maar vind het belangrijk om er meer over te weten. 

Bezoek dan bijvoorbeeld lotgenoten sites,  stel daar eventueel vragen;  zij zijn de ervaringsdeskundigen. 

Ook wil ik een goed onderbouwde eigen mening hebben en zo mee kunnen denken over een behandelplan. 

Het gaat wel over mijn lijf en mijn gezondheid! 

Re: Wanneer is het verstandig om Dokter Google te raadplegen?

Moderator

Hoi Marike, allereerst welkom op de community! Zie dat je je weg op de community al goed hebt gevonden. @Pauline zal dat leuk vinden om te zien! ( en ik natuurlijk ookSmiley Knipoog )

Fijn dat je zo je manieren hebt gevonden om het internet te gebruiken maar dit wel voor jezelf op een fijne manier gebruikt. Kan mij voorstellen dat sites met lotgenoten erg kunnen helpen. Ik merk bij mezelf dat het zoeken naar medische informatie terwijl ik zelf nog geen duidelijkheid heb juist voor onrust zorgt. Voor jou zit het dus ook meer in achteraf meer verdieping zoeken zodat je goed het gesprek aan kunt gaan?

Toevallig het blog op de community gezien?