Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vervanging huisrats bij afwezigheid

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik zou graag willen weten of er regels zijn waaraan de huisarts moet voldoen voor de vervanging. 

Via het inschrijfgeld betaal ik namelijk voor de beschikbaarheid van de huisarts.  Zijn er regels over het aantal dagen afwezigheid per jaar? 

De huisarts heeft wel voor vervanging gezorgd, maar dit is alleen voor spoedeisende huisartsenzorg.

Graag wil ik weten wat andere forumleden en Zilveren Kruis hiervan vinden? Kan Zilveren Kruis hier misschien afspraken over maken met de huisartsen? Bijvoorbeeld het vastleggen van de wijze waarop vervanging is geregeld. 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vervanging huisrats bij afwezigheid

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Vervanging huisrats bij afwezigheid

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Elze, duidelijke vraag. Ik denk dat je suggestie hierover afspraken te maken met de huisartsen lastig word. Er gaan al veel geluiden op dat de zorgverzekeraar "teveel macht" krijgt. Het is onze kerntaak om goede zorg in te kopen uiteraard. Ik denk dat een dergelijke afspraak beter kan worden gemaakt met het LHV. Uiteraard kan dit altijd in overleg met het verbond van zorgverzekeraars en de overheid. Wellicht kan je daar je punt aandragen?

Er is dus zoals je kan lezen geen afspraak vanuit ons met huisartsen. Het klopt dat er inschrijfgeld gaat naar de huisarts, heeft hij vervanging nodig dan betaalt je huisarts de vervanger van dit geld.

Is je vraag zo volledig beantwoord?