Vergoedingen praktijkondersteuner huisarts

Nieuwkomer
Hoe zit dat nou, het hele jaar niet bij de huisarts geweest en sta ik voor 133,-- euro geboekt, voor wie is dat dan ??

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoedingen praktijkondersteuner huisarts

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoedingen praktijkondersteuner huisarts

Bewerkt 
Fanatiekeling

Je bent een gemakkelijke verdienste voor de huisarts. De huisarts krijgt een abonnementstarief. Zo is het abonnement per jaar €75 ( beheer dossier), maar een consult kost slechts €9. Dus de huisarts verdient een mix. Het abonnementstarief is hoger boven de 65 jaar en de huisarts krijgt ook extra geld van de zorgverzekering als de patient een chronische ziekte heeft.

Groet, Feina.

Uitblinker

hoi,
standaard wordt er inderdaad een bedrag vergoed aan de huisarts voor iedere patiënt,
bij mij €115 per persoon en is opgebouwd uit kwartaalabonnement huisarts en diverse kleine extra modules (meedoen door huisarts aan bepaalde projecten levert de huisarts extra inkomsten op) en een stukje ketenzorg.
boven die kosten komt dan nog een eventuele kostenpost voor de praktijkondersteuner,
bij mij was dat €75 per kwartaal voor een POH diabeteszorg

Fanatiekeling
Wettelijk heb je het recht om je uit te schrijven bij de huisarts. De huisarts ontvangt dan niet meer het abonnementstarief, maar geeft jou ook geen zorg.
Groet, Feina.