Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding basisverzekering eetstoornis ?

Bewerkt 
Starter

Hallo,

Wordt een behandeling voor een eetstoornis die verwezen is via de huisarts verzekerd vanuit de basis verzekering? Of moet er eerst betaald worden uit de eigen risico? (ik kom er namelijk niet uit via de site..)

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding basisverzekering eetstoornis ?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding basisverzekering eetstoornis ?

Fanatiekeling
Als u naar een ziekenhuis bent verwezen dan geldt het eigen risico.  

Als u naar een psycholoog bent verwezen geldt ook het eigen risico en moet u per zitting ook nog een eigen bijdrage, van ?20 betalen.  ( maximaal 5 zittingen van 1 uur). 

Als u naar een dietist bent verwezen, dan geldt ook het eigen risico en krijgt u bovendien maximaal 3 uur vergoed ( ca 5 consulten). 
U moet rekening houden met het verplichte eigen risico (?350) en met het eventuele vrijwillig eigen risico. 

(Tussen haakjes: eet u teveel ( boulimia)  of te weinig( anorexia)  of  gaat het om een andere eetstoornis? )

Starter
Als u naar een ziekenhuis bent verwezen dan geldt het eigen risico.  

As u naar een psycholoog bent verwezen geldt ook het eigen risico en moet u per consult ook nog een eigen bijdrage, van ?20?, betalen. 

Bedankt voor de reactie! 

Webcare
Hi Romyindekelder
Goed dat je ons forum bezoekt voor je vragen, ik vul Elze30 nog even aan.
Je kunt onze zorgbemiddelaar vragen om hulp als er een lange wachttijd voor je is.
in de Zorgzoeker lees je bij welke psycholoog je terecht kunt.

Kun je zo verder of kan ik je nog helpen met een andere vraag?

Elze30, bedankt voor je complete antwoord aan Romy.
Een vraag nog: wat voegt het toe als je zou weten om welk type eetstoornis dit gaat?
Wij weten dat jij zorgvuldig omgaat met discretie en privacy het forum, dus vraag ik mij dit af.
Misschien zou je nog een aanvulling hebben als jij deze info hebt.
Laat je mij en Romy dit weten? Dank je wel weer.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.