Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Tevredenheid van ZilverKruisverzekerenden over hun huisarts

Starter

Is door ZilverenKruis de tevredenheid van verzekerden over huisartsen onderzocht?
Zijn de eventuele onderzoeksresultaten gepubliceerd?

• Huisarts

Tevredenheid van ZilverKruisverzekerenden over hun huisarts

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Tevredenheid van ZilverKruisverzekerenden over hun huisarts

Fanatiekeling
Er zijn algemene onderzoeken. De gemiddelde Nederlander geeft zijn eigen huisarts een negen.

Ik ben persoonlijk niet zo tevreden over mijn huisarts omdat die slechts parttime werkt. Daardoor heb ik in plaats van een hele huisarts voor 5 dagen in de week ( in het weekend ook niet beschikbaar) , maar een huisarts voor 3,5 dagen. Dat is weinig. Ik vind dat zorgverzekeraars alleen een contract moeten afsluiten met huisartsen die 5 dagen per week fulltime beschikbaar zijn. Als dit minder is, dan moeten er een korting op het inschrijftarief worden toegepast. Een huisarts dir slechts 7/10 deel van de werkweek aanwezig is, moet ook minder betaald krijgen, namelijk 7/10 keer het inschrijftarief van €65.

Starter
Hoe algemeen is algemeen. Ik wil graag mijn mening over mijn huisarts en de groepspraktijk, waarin hij functioneert kunnen toetsen. De praktijk scoort voor mij een dikke onvoldoende.

Fanatiekeling
Er is een heel goed instrument beschikbaar om uw huisarts een beoordeling te geven. Dat is Zorgkaart Nederland, een initiatief van de Nederlandse Patienten Consumenten Federatie. Link: http://www.zorgkaartnederland.nl/?zoekterm=Huisarts

Als u daar een beoordeling geeft, dan helpt dat andere ( toekomstige) patienten van deze huisarts ook. Zorg wel dat de huisarts u niet herkent is de beoordeling. Dat zou vervelend zijn. Hou het objectief en niet herkenbaar. http://www.zorgkaartnederland.nl/?zoekterm=Huisarts

Als u niet tevreden bent , neemt u een andere huisarts. Een huisarts heeft een belangrijke functie , dus het is belangrijk dat u de huisarts vertrouwt ( deskundigheid) en tevens goed met hem of haar uit de weg kan. U heeft het recht om van huisarts te wisselen. Huisartsen doen daar moeilijk over. Maar toch moet het lukken. Gewoon melden dat u zich niet prettig voelt, dat u geen vetrouwen ( meer) heeft. Dat is een goede reden om een andere huisarts te (mogen!) zoeken.

Moderator
Hoi gdeblij,

ik sluit me aan bij de aanbeveling van Elze voor de Zorgkaart Nederland. Daar kun je je mening geven over je huisarts en ook de meningen van andere patiënten lezen.

Als je niet tevreden bent over je huisarts, dan kun je overstappen. Je meldt je daarvoor aan bij een nieuwe huisarts. Het is wel belangrijk om dan ook aan je oude huisarts door te geven dat je overgestapt bent.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.