Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Periodieke modulekosten huisarts

Bewerkt 
Voorbijganger

Hallo,

Ik wil vragen wat zijn die kosten en waroom zijn ze niet volledig vergoed?

Bedankt!

1 x Periodieke module kosten
01-01-201501-01-2015€ 2,80€ 1,85€ 0,00€ 0,00€ 0,00€ 0,95€ 1,85

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Periodieke modulekosten huisarts

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Periodieke modulekosten huisarts

Bewerkt 
Moderator
Moderator

Hallo @svlad1983 ,

Een inschrijving bij je huisarts is als een abonnement. De huisarts stuurt ons daarom per kwartaal een rekening voor jouw inschrijving. Verder betalen wij de huisarts toeslagen voor het meedoen aan projecten en verbetertrajecten van de zorg voor zijn patiënten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het aanbieden van spreekuur in de avond of de aanwezigheid van een praktijkondersteuner.

De bedragen van deze extra toeslagen (module kosten) kunnen per verzekeraar verschillen. Dit kan ervoor zorgen dat de huisarts ons een rekening van een toeslag stuurt waarvan het tarief niet klopt. Wij controleren dit en vergoeden het bedrag wat wij hebben afgesproken. Je ontvangt natuurlijk zelf geen rekening van je huisarts van het deel dat wij niet vergoeden. Deze kosten vallen ook niet onder het eigen risico.  

Bewerkt 
Voorbijganger

Jan bedankt voor je reactie, het is nu duidelijk!

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik begrijp het eigenlijk niet zo heel goed. Er worden dus allerlei kosten soort van gedeclareerd op mijn conto welke wel of niet geheel vergoed worden door het Zilveren Kruis? Ik zie dat nu pas voor het eerst en aangezien ik dit jaar nog niet bij de arts ben geweest komt me dat dan heel raar over ... Bovendien worden deze ingediend door een huisarts welke niet de mijne is,  alhoewel wel werkende in dezelfde huisartsenpraktijk?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

@Moonlight voor het hebben van jou als patiënt krijgt de huisarts een vergoeding. Dat is een deel van het inkomen van de huisarts. Wanneer je naar de huisarts toe gaat berekent hij/zij ook een consult en eventueel nog andere kosten. 

Wat betreft de declaratie van kosten door de huisartsenpraktijk, dat is erg vreemd. Heb je met je huisarts al gesproken hoe dat precies zit? Ik kan me voorstellen dat het administratief makkelijk is voor de praktijk om voor alle patiënten van alle huisartsen dezelfde gegevens door te geven voor de betaling. Het is dan inderdaad voor jou als verzekerde erg verwarrend.