Highlighted

Openminded huisarts gezocht

Starter

Ik ben op zoek naar een huisarts (en/of internist) die openminded is. Zoééntje als Michael Mosley/ Chris&Xander van Tulleken vanuit de TV-programma's. Die verder kijken dan alleen hun standaardprotocol met medicatie.

Ik stel soms kritische vragen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden. Ik zoek een huisarts die dat fijn vindt en dan samen met mij verder wil puzzelen. Eentje die nieuwsgierig is en zich er in wil verdiepen als er iets is waar hij nog nooit van heeft gehoord. Eentje die holistisch kijkt in plaats van naar losse symptomen.

Zulke huisartsen moeten toch ook in Nederland wel ergens te vinden zijn?
Wie weet er eentje te vinden? Liefst regio west-brabant, maar desnoods rij ik er voor naar Groningen!

Is er bij Zilveren Kruis zélf iemand die hier meer over weet en waarmee ik een keer kan bellen?

Openminded huisarts gezocht

4 ANTWOORDEN 4

Re: Openminded huisarts gezocht

Verzekerdenraad

hoi @zoektocht,

houd rekening met enkele praktische beperkingen.

over het algemeen nemen huisartsen alleen iemand aan die in hun buurt/wijk woont ivm huisbezoek, dus een arts in groningen is niet reëel als je in brabant woont.

wat je wel kunt doen is op kennismaking gaan bij diverse huisartsen in jouw omgeving, laat weten wat je van een huisarts verwacht en kijk wie er het beste bij jouw wensen past, door er meerdere uit te proberen kun je in iede geval een goede afweging maken welke het best bij jou past.

per slot van rekening kun je zelf het beste bepalen wie dan de beste zal zijn voor jou.

en een echte huisarts vergelijken met een TV arts is nooit helemaal eerlijk, het blijft per slot van rekening een TVshow......

groet mike

Community Manager

Welkom op de community @zoektocht. En bedankt voor je reactie @diadino24!

Zoals diadino al zegt, is het belangrijk dat een huisarts snel bij je kan zijn in noodgevallen. Daarom nemen de meeste huisartsen alleen mensen binnen een bepaalde afstand van hun praktijk aan.