Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Machtiging voor huisarts - plaatsen spiraal

Nieuwkomer

Ik ben boven de 21, wil mijn spiraal laten vervangen door de huisarts. Hiervoor heb ik al gebeld met jullie maar kom er toch niet helemaal uit. Mij werd verteld dat mijn huisarts hier een machtiging voor moet aanvragen, te vinden op jullie site.

Dit is voor mijn huisarts nieuw, dus mij werd gevraagd of ik dit formulier dan kan meenemen. 

Ik kan dit echter niet vinden. Kunnen jullie mij aan het bestand helpen of een link?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Machtiging voor huisarts - plaatsen spiraal

1 ANTWOORD

Re: Machtiging voor huisarts - plaatsen spiraal

Moderator

@angela12 Leuk dat je hier je vraag stelt! 

Ik kan me voorstellen dat jij en je huisarts er niet helemaal uitkomen. Anticonceptie wordt soms vergoed op medische indicatie. Denk aan iemand die bijvoorbeeld last heeft van hevig bloedverlies (menorragie) en daarom gebruik gaat maken van anticonceptiemiddelen. In dat soort situaties vraagt de arts een machtiging aan.

Is het tijd om je spiraaltje te laten vervangen? Dan kan je hiervoor gewoon naar je huisarts toe. De huisarts hoeft dan geen machtiging aan te vragen. 

Lees ook eens ons kennisbank artikel over het spiraaltje. Je hebt namelijk een aanvullende verzekering nodig om het spiraaltje zelf vergoed te krijgen. 

Kan je er zo mee verder?