Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Is er een richtlijn voor de hoeveelheid medicijnen die ik krijg van de apotheek?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik merk dat ik als ik medicijnen bestel bij mijn (apotheekhoudende) huisarts ik van sommige medicijnen een voorraad krijg voor 90 dagen en voor andere voor 30 dagen. Zijn hier richtlijnen voor, of is dat ter beoordeling van de huisarts of apotheker?  De huisarts zal voor elke bestelling een nota indienen, dus hoe minder medicijnen tegelijk worden afgegeven hoe vaker een factuur kan worden gemaakt. 

Voor de volledigheid het betreft medecijnen die ik al jaren gebruik, dus geen eerste afgifte.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Is er een richtlijn voor de hoeveelheid medicijnen die ik krijg van de apotheek?

1 ANTWOORD

Re: Hoeveelheid medicijnen

Bewerkt 
Moderator

Hi Wout,

Allereerst van harte welkom op de community! Leuk dat je deze plek gevonden hebt om je vraag te stellen. Misschien vind je het leuk om na het lezen van mijn antwoord jezelf voor te stellen in het speciale topic hiervoor? 

Uiteraard heb ik na vraag gedaan over jouw vraag. Er zijn inderdaad richtlijnen opgesteld voor de hoeveelheid medicatie die je mee krijgt. Dit wordt 'Prescriptieregeling' genoemd. In deze regeling staan de afspraken over de maximale vergoedingsperiode.  

Was dit de informatie waar je naar opzoek was?