Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Huisarts bezoeken in het weekend

Starter

Doe iets met het weekend. Artsen hebben de neiging (lijkt het) om het even aan te kijken, altijd (lijkt het) zit het weekend daartussen, dat je (kind) ziek door moet. Heel vervelend, hoe los je dat op, of kan het makkelijker?

• Huisarts

Huisarts bezoeken in het weekend

5 ANTWOORDEN

Re: Huisarts bezoeken in het weekend

Webcare

Hey Martijn,

Ben je zelf teleurgesteld in een weekendarts? 

Wat zou jouw suggestie zijn om de service te verbeteren?

Ben ook benieuwd naar de mening van andere forumleden. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Nee niet teleurgesteld in de arts, maar wel ver rijden, (heel) lang wachten in de wachtkamer, (heel) lang wachten voor de apotheek. 

Of ik daar zelf een idee voor heb? Dat is de reden dat ik het aan de community voorleg. 

Moderator

Helemaal goed dat je daar de community voor vraagt Martijn. Ben benieuwd naar verdere reacties! 

Fanatiekeling

Ik vind dat er meer huisartsenposten moeten komen op kortere reisafstand. Ver rijden met een ziek kind is ellendig.. Zeker als er nog andere kinderen in het gezin zijn. Dit zou in Nederland beter georganiseerd moeten zijn. Het is ook mogelijk om naar een spoed eisende hulp van een ziekenhuis te gaan, als deze misschien dichterbij is. Echter soms accepteert deze alleen patienten die eerst bij de huisartsenpost geweest zijn.

In geval je een kind hebt dat vaak ziek is, kun je misschien wel afspraken met de huisarts maken: de huisarts moet zorgen dat het medisch dossier van het kind beschikbaar is voor de huisartsenpost en dat eventuele bijzonderheden en aanwijzingen goed zijn vastgelegd.

Het lezen van een boek over hoe om te gaan met zieke kinderen helpt. Je moet ook altijd paracetamol zetpillen in huis hebben: tegen de pijn en tegen de koorts. Bekend is dat een huisarts(enpost) pas na drie dagen koorts actie onderneemt.

Groet, Feina.

Starter

In jouw geval is dit blijkbaar onvoldoende, maar in de praktijk is het natuurlijk ook vaak zo, dat bij kleine kinderen ziek zijn opeens heel heftig opkomt om vaak na idd 3 dagen net zo plotseling weer te verdwijnen. Het handelen van artsen in deze, is dus wel verdedigbaar. Alleen zal dit in sommige gevallen, zoals bij jou blijkbaar niet voldoende zijn. Ik vind jouw suggestie dan ook perfect. Maak in jouw geval individuele maatwerkafspraken voor jouw kind met de huisarts. Laat hem via hun communicatiekanalen een melding vwb jouw kind doen bij de huisartsenpost. Vwb beschikbaarheid huisartsenposten, vermoed ik, dat dit niet beter gaat worden. Bezuinigingspolitiek leidt tot dit soort situaties.