Ik heb last van vernauwing in bloedvat, omdat ik een ander medicijn krijg

Nieuwkomer

Door het preventie beleid heb ik een ander merk bloed verdunners goedkopere, ik merk dit dagelijks met lopen 🚶 voorheen gebruikte ik Carbasalaatcalcium cardio 100 van PCH nooit geen klachten! Bedankt dat de patiënt vandaagde dag alleen word gezien als geldverstrekkers voor de zorgverzekeraars!!en farmaceutische industrie!

Ik heb last van vernauwing in bloedvat, omdat ik een ander medicijn krijg

4 ANTWOORDEN

Re: Vernauwing in bloedvat, klachten bij ander medicijn

Fanatiekeling

Preventie is het foute woord ( dat betekent namelijk ' voorkoming' ). 

Maar u bedoelt te zeggen: " preferentiebeleid". Dat wil zeggen: dat de zorgverzekeraar bepaalt welk middel vergoed wordt. 

Oplossing: denkt u eens na over 1. Wisselen van zorgverzekeraar

of 2. Zelf bijbetalen ( sommige middelen zijn namelijk zo goedkoop, dat je beter een paar euro in de maand zelf kan betalen dan er ziek van te worden). 

U moet bedenken dat , in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, het preferentiebeleid niet door alle zorgverzekeraars wordt gevoerd. Ik stel voor dat u dit zelf checkt bij uw apotheek. 

Ik heb de prijs opgezocht op www.medicijnkosten.nl. Het kost €0,83 per 15 tabletten van 100mg. Ik heb een schermafbeelding bijgevoegd. Het zijn de enige tabletten die ik kan vinden met deze naam. Welke krijgt u nu dan? 

Als u deze voor 3 maanden tegelijk zou ophalen, dan zou u dat ongeveer 6x€0,83 kosten plus een keer de afleverkosten ( ca.€6): totaal :€10,98 dus. 

Als u nu deze tabletten krijgt, ga ik ervan uit dat de anderen niet meer verkrijgbaar zijn, want dit zijn de enige die beschikbaar zijn. 

Er zijn wel nog poeders beschikbaar: zie de tweede schermafbeelding. 

Groet, Feina.

Re: Vernauwing in bloedvat

Moderator

Hallo @JannyVanKlaverenSchudde,

welkom op ons forum! Wat vervelend dat het andere merk bloedverdunners effect heeft met lopen. Het is inderdaad zo dat als er meer merken van jouw geneesmiddel met precies dezelfde werking zijn, de apotheek je het goedkoopste merk meegeeft. Je kunt hierover meer lezen op onze webpagina over ons geneesmiddelenbeleid. Hier lees je ook meer over de 2 soorten contracten met apothekers. En de gevolgen daarvan voor het merk dat je krijgt. Wil je liever een ander merk? Je kunt alleen een vergoeding krijgen als de arts het medisch noodzakelijk vindt dat je het andere merk krijgt. Dit wordt dan besproken en besloten door de arts of apotheker. Heb je geen medische indicatie en wil je toch het andere merk? Dan betaal je dit geneesmiddel zelf. Heb je al contact gehad met je huisarts of apotheker over jouw klachten?

Feina is ook al wat verder in deze materie gedoken en stelt je nog wat vragen. Ik hoop dat de informatie van Feina en mij het wat duidelijker maakt. Heb je nog vragen of wil je dat ik nog met je meekijk, laat het me gerust weten.

Gast

@JannyVanKlaverenSchuddeje kunt ook wat anders kiezen ==> https://www.viata.nl/apotheek/hart-en-bloedvaten/asaflow-80mg-container-bloedverdunner-dagelijks-geb...

Gebruik ik zelf en merk niets met mijn vorige medicein (Carbasalaatcalcium, Ascal Brisper 100 Cardio). Wellicht ook even overleggen met je huisarts, maar wellicht werkt dit bij jou net als bij mij prima.

Community Manager

Beste @boumacor,

Fijn dat het medicijn bij jou goed werkt en bedankt voor de tip voor @JannyVanKlaverenSchudde.

Janny, helpt dit jou bij het vinden van een oplossing of kunnen wij je nog bij iets helpen?