Zorg in de toekomst

Nieuwkomer

Ik ben zwaar spastisch en heb een zeer goed verstand. Mijn grootste zorg is de toekomst! aangezien ik 100% afhankelijk ben van zorg die geleverd wordt door derden is het voor mij geen optie om in een woonvorm of focusproject te gaan wonen. Het liefst zou ik in deze woning blijven wonen met 24 uurs hulp. Mensen die mij goed kennen, adviseren mij dit ook. Ik ben 47, heb alles heel goed op een rijtje maar kan niets met mijn handen en voeten! Woon bij mijn ouders die al wat op leeftijd zijn. Zijn er mensen die tips hebben of een dergelijke situatie kennen?

• Gezond leven

Zorg in de toekomst

1 ANTWOORD

Re: Zorg in de toekomst

Expert

Hallo Henk02,

We krijgen bij de Zorgcoach regelmatig vragen over 24-uurs zorg aan huis. Ik wil graag met je meedenken, want er zijn zeker (keuze)mogelijkheden.

Vanuit de Wet Langdurige Zorg is er de mogelijkheid om met een CIZ-indicatie een PGB aan te vragen. Heb je op dit moment al een CIZ-indicatie?

Met zo’n budget heb je zelf de regie over de zorg, bijvoorbeeld wie de zorgt komt verlenen en op welke momenten.

Meer informatie over een PGB vanuit de WLZ vindt je op de volgende pagina van het zorgkantoor: https://www.zilverenkruis.nl/zorgkantoor/consumenten/zorg-thuis/pgb/Paginas/pgb-aanvragen.aspx

Ook al valt deze vorm van het PGB niet onder de zorgverzekeringswet, we kunnen ook met je meedenken vanuit de Zorgcoach als je vragen hebt over de WLZ of WMO. We kijken daarbij naar je behoefte en dan kunnen we met je onderzoeken welke mogelijkheden er zijn, of dit nu de ZVW, de WLZ of de WMO is.

Persoonlijke Zorgcoach