Wat is jouw eetpatroon?

Highlighted

Re: Wat is jouw eetpatroon?

Verwijderde account
Niet van toepassing

Eiwitten ,vlees,plakje vleeswaar,toetjes,kaas,ik wil wel even stellen voordat anderen commentaar leveren,mijn aandoening zeldzaam is en dit alles daarmee te maken heeft.

Het is niet zo simpel als het lijkt!

Highlighted

Verwijderde account
Niet van toepassing

@Verwijderde account schreef:

Eiwitten ,vlees,plakje vleeswaar,toetjes,kaas,ik wil wel even stellen voordat anderen commentaar leveren,mijn aandoening zeldzaam is en dit alles daarmee te maken heeft.

Het is niet zo simpel als het lijkt!

Weet ik. Ik heb eerder gelezen dat sommige mensen persé dierlijk voedsel nodig hebben vanwege bepaalde aandoeningen. Bij mij in de buurt woont er ook iemand die zoiets heeft.

Maar als je gewoon alles kan eten:

Indiase omelet: pudla

Die vind ik dus ook heel erg lekker. Ik laat zelf de groente maar achterwege en doe er tahin bij. Dat is dus een omelet op basis van peulvruchten. Echt superlekker. En ook licht verteerbaar.

Mijn seitan stoom ik trouwens altijd gaar. Dat is in 30 minuten gepiept. Vind ik de makkelijkste manier.

Highlighted

Community Manager

@ZingendVoske misschien zijn peulvruchten smakelijker wanneer je ze klaarmaakt zoals @Verwijderde account beschrijft.

@Ruud Versteege @fpo schreef het volgende:

Ik ben zelf door ernstige reumaklachten getroffen sinds 2010. Sindsdien heb ik een aantal jaren gif moeten spuiten en heb moeten stoppen door de bijwerkingen die er niet om liegen! Ze lijken immers allemaal op chemokuren, vreselijk wat artsen hun patiënten aan kunnen doen, terwijl een zee van info paraat ligt om op natuurlijke wijze kwalen te behandelen. Daarom ben ik er maar in gedoken, met als gevolg dat ik nu, na 2 maanden, helemaal niets meer inspuit en zelfs ook geen pijnstillers hoef te gebruiken: de reuma is in remissie gekomen!

Wat ik gedaan heb? Eenvoudig goed luisteren naar m'n lichaam, die precies aangeeft wat allergische reacties oproept, en wat niet. Elk product wat door de mond gaat zorgvuldig testen en dan kijken wat de reactie is van het lichaam. Zo kwam ik uiteindelijk op een dieet zonder ook maar één grammetje suiker erin, zelfs geen fruitsuikers! Suikers zijn funest voor reumapatiënten en ook voor kankerpatiënten. Helaas weten dat maar heel weinig mensen. Daarnaast alles alleen biologisch eten, dus echt alles, vanwege de pesticiden en andere gifrotzooi die ze in voedsel stoppen. Dat betekent alles vers eten en niks anders.

Daarnaast cannabis gekweekt en zelf olie gemaakt. Omdat ik hoge doseringen nodig heb, kon ik dat niet via deze druppels slikken vanwege dat high gevoel. ik zoek geen high, ik zoek uitsluitend pijnstilling, want reuma is de vreselijkste ziekte die er bestaat, omdat pijnen door je hele lijf zitten, dus niet op één plekje. Dus heb ik sinds 2 maanden de olie in zetpuillen verwerkt. Nu geen high meer en kan heel hoog doseren. Werkt nu perfect samen met mijn super strenge dieet. Gevolg is dat ik nu reumavrij ben sinds 2 maanden. Wat wil een mens met intense pijnen nog meer? Dus ik ben heel gelukkig met mijn onderzoeksdrift en de daaruit ontstane ontdekkngen!

Heb jij ook natuurlijke oplossingen gezocht tegen reuma, door bijvoorbeeld op je voeding te letten of door cannabis olie te gebruiken? En zo ja, hielp dat? 

Highlighted

Gast

even wat reacties gelezen en allemaal mooi die dieeten en die slimme dieetiste's maar beide heb je niet nodig. Als je door supermarkt loopt en op verpakkingen kijkt zit er echt overal suiker in verwerkt, laat dit in het schap staan. dan let je ook op het zout in die pakjes die je bij eten toevoegd laat ook staan je betaald voor zout wat in dat pakje zit en weinig kruiden.combineer het zelf zout kan je toevoegen maar er niet uit halen.
Doe je dit serieus dan raak je zomaar 20 kilo kwijt.

Highlighted

Community Manager

Goede tip @Hatm! Gebruik je dan ook vervangende producten voor degene die je laat staan? Of eet je sowieso geen zoetigheden of zoute snacks?

Highlighted

Gast

Raoul

Nee geen zoetigheden en alleen producten waar weinig zout in zit.
Wij eten vrij zoutloos is even wennen maar daarna wil je niet anders,bij voorbehandelde vleesproducten gebruiken ze, lijkt wel kilo's zout zodat dat de boventoon voert.
maak zelf kruiden mengsels en bewaar die in potje's zijn gewoon op internet te vinden.

Highlighted

Community Manager

@Hatm Klinkt interessant, heb je en voorbeeld voor me, een link? Ben benieuwd. 

Highlighted

Gast

Raoul kijk hier maar eens naar.
http://www.lekkeretenmetmarlon.nl/search/label/kruidenmixen

zouden meer mensen moeten doen heb je je zout consumptie beter in de hand.

Highlighted

Community Manager

@Verwijderde account Maak jij ook wel eens je eigen kruidenmengsels?

Highlighted

Gast

Raoul
Lees even stukje terug daar staat je antwoord

Highlighted

Community Manager

Zojuist op NOS.nl: "Onduidelijke voedseletiketten zorgen voor allergische reacties." TNO en UMC Utrecht deden een jaar lang onderzoek en presenteren vandaag de uitkomsten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Heb jij een voedselallergie, en hoe ga je hiermee om in bijvoorbeeld de supermarkt? Praat mee op: https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Gezond-leven/In-het-nieuws-quot-Onduidelijke-voedseletiketten-zorg...