Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

WK Boccia in China

Bewerkt 
Community Manager

760658bd-cbe9-47e8-9b97-e0688b6e2dc5.jpgIk ga eerst even voorstellen. Ik ben barend drost van 36 jaar oud. Ik woon in Purmerend op mezelf. Bij het geboorte had ik zuurstof tekort gehad daarom ben ik gehandicapt geworden. Vandaar zit ik nu in rolstoel zit en ik kan ook niet praten. Maar ik praat via met een spraakcomputer. Ik haal alles uit mijn leven wat kan want je moet genieten en plezier maken in je leven. Ik krijg ook veel steun van familie en vrienden. Dat is belangrijkste in mijn leven. Ik werk ook 1dag in week bij de basisschool. Ik help met Administratief werk en ik help ook met kinderen hun werk. Ik heb ook 2 films mee gespeelt van New Kids. En ben ik beetje beroemd geworden. Nu doe ik aan Boccia. Boccia is een werpsport, geschikt voor sporters met een beperking. Er wordt een witte bal in het speelveld geworpen en het is de bedoeling om zes andere ballen zo dicht mogelijk bij de witte bal (het doel) te gooien. De bal kan met de hand of met de voet worden gegooid. Als de sporter een te zware beperking heeft, mag dit ook met behulp van een hulpmiddel. Er wordt doorgespeeld tot alle zes gekleurde ballen van elke partij zijn gegooid. 2 jaar zit ik bij nederlands boccia team. Wij trainen in Groesbeek. In 16 tot 27 sepember gaan met nederlands team naar China om WK boccia spelen. Daar komen hele wereld bij elkaar. Wij hebben heel zin in.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

WK Boccia in China