Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Sporten: leuk of omdat het moet?

Bewerkt 
Moderator

Iedereen weet dat sporten belangrijk voor je is. Bij sporten denken we al snel aan een sportschool of een lidmaatschap van een vereniging. Maar er zijn ook goedkopere varianten voor sporten.

Als je bijvoorbeeld geregeld een flinke wandeling maakt, fietst of aan fitness doet, zijn 30 minuten per dag genoeg om je hart en longen beter te laten functioneren.

Jongeren moeten minstens zestig minuten per dag bewegen. We zijn benieuwd wat jij doet om fit te blijven en wat het je oplevert. En hoe zet je je kinderen in beweging? Laat het ons weten!

Kijk ook eens op testjeleefstijl.nl, een pagina waar jongeren kunnen testen of ze een gezonde leefstijl hebben.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Sporten: leuk of omdat het moet?

1 ANTWOORD

Re: Sporten: leuk of omdat het moet?

Gast
Ik sport 2 à 3 x per week een uur intensief op de sportclub. Niet dat ik dat zo leuk vind, maar ik zie het net als werken, als een "noodzakelijk kwaad", mijn beloning is de douche achteraf en een voldaan gevoel. Tijdens mijn middagpauze op het werk wandel ik 30 minuten met een collega. Verder neem ik zoveel mogelijk de fiets ipv de auto. Ik woon in een flat en neem nooit de lift.
Ik houd van buiten-zijn, in de zomer fiets ik ongeveer wekelijks een tochtje van 50-80 km, en zomer en winter ga ik wekelijks minimaal 1 x een wandeling maken van enkele uren, gewoon om uit te waaien.
Dingen als een wandelingetje in de pauze, fiets ipv auto, trap ipv lift zijn voor iedereen haalbaar en alle kleine beetjes helpen. Smiley Vrolijk