Relatietherapie

Bezoeker

Goedemorgen, 

Ik heb een vraag.

Ik heb ruim een jaar een depressie en word begeleid door Chr. GGZ Eleos, nu is het advies dat wij in relatie therapie gaan, niet omdat ons huwelijk slecht is maar om de balans weer te herstellen.

mijn man heeft een verstandelijke beperking, onze twee zonen ook met PDD-NOS .

wordt deze therapie vergoed? Gr. Elly Vos.

Relatietherapie

1 ANTWOORD 1

Re: Relatietherapie

Webcare

Dag Elly,

Goed dat je je vragen hier stelt. Om daar meteen op in te gaan: losse behandelingen bij een relatietherapeut worden niet vergoed. Echter, relatietherapie kan wel als onderdeel van een lopend GGZ traject vergoed worden. De relatietherapie wordt dan een onderdeel van het traject.

Uit je bericht wordt duidelijk dat je op dit moment onder behandeling bent bij GGZ Eleos. Wij hebben een contract met deze zorgaanbieder. Kort samengevat houdt dit in dat jouw behandelaar beoordeelt of het gehele GGZ traject vergoed wordt uit de basisverzekering (op het eigen risico na). Als het goed is heb je hier al met Eleos over gesproken.

De behandelaar beoordeelt ook of de relatietherapie dan als onderdeel van de behandeling vergoed kan worden. Zo ja, dan kan hij de relatietherapie uitvoeren of jou doorverwijzen naar een relatietherapeut. De bedoeling is dan wel dat de kosten van de relatietherapie aan het behandeltraject bij Eleos worden toegevoegd, dat zij bij ons in gaan dienen.

Het is voor jou daarom nu het beste om er verder over in gesprek te gaan met de behandelaar Elly. Hij/zij beoordeelt de mogelijkheden. Is mijn uitleg een beetje duidelijk voor zover? Ik hoop verder dat het een beetje goed met je gaat. Laat het mij gerust weten als je nog vragen hebt.

Bart