RFID-biopas

Moderator

In een ander topic over de zorgpas stelt @ZingendVoske de volgende vraag: 

Btw. wanneer komt de RFID-biopas in Nederland, ik heb begrepen dat ze volgend jaar in Amerika er mee gaan werken, krijg je het ding via een holle naald in je rechterhand ingespoten en kan je behalve je verzekeringsgegevens, ook je OV-pas zodat je je hand maar over de scanner hoeft te halen en idem als betaalmiddel bij de Super oid. Machtig systeem!! Ook wel bekend onder de naam: "the mark of the beast!

ZingendVoske heeft al wat informatie over deze biopas. 

Zijn reactie verplaats ik naar dit topic, zodat we hier verder kunnen praten over de biopas. 

Hoe zit dat precies met die RFID-biopas? Hoe denken de andere leden over deze pas? Denken jullie dat hij naar Nederland komt en wanneer? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

RFID-biopas

13 ANTWOORDEN

Re: RFID-biopas

Vaste bezoeker

Gebruiker heeft het bericht verwijderd

Vaste bezoeker

Het lijkt me helemaal niks. We zijn toch geen honden of katten dat we gechipt moeten worden. Misschien dat ze vervente misdadigers kunnen chippen om ze in de gaten te houden maar dan kunnen ze net zo goed meteen een klein op afstand bestuurd bommetje inspuiten. Als ze over de schreef gaan ... boem ...

Starter

Jullie zijn toch niet serieus he? Ik ga echt niet met een chip in mijn lijf rondlopen!! No way, never, nooit, niemals!!!

Moderator

Hoi Judi,

Ik heb verder geen kennis over een pas als deze. Ik durf je dus ook niet te zeggen of dat hij naar Nederland gaat komen. Laat staan hoe hij gebruikt gaat worden. 
Maar dat is natuurlijk wel wat om over met elkaar in gesprek te gaan. Wat vinden mensen ervan? Hoe zou hij gebruikt moeten worden? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Ik sta hier echt van te kijken dat zulke praktijken zich afspelen in Amerika,tja ik vind zo een chip helemaal niks!!Is het nou zo erg belastend om dat pasje uit je portemonnee te halen?Er wordt eigenlijk heel weinig naar gevraagd ik gebruik het alleen om mijn nummer te zien als ik de zorgverzekeraar moet bellen of om formulieren in te vullen.

Wat ik wel vreselijk irritant vind is dat als je naar het ziekenhuis moet naar de poli b.v.je je indentiteits pas moet laten zien terwijl je daar al jaren komt en al bekend bent en als je vraagt waarom dan weten ze het niet uit te leggen,echt belachelijk,ook je zorgpas is dan niet voldoende daar staat notabene je bsn nummer ook op.

Zo een chip no way!!

Vaste bezoeker

Bekend gezicht

Nou dat zullen we dan nog wel zien ,eerst maar eens zien of nederland dit gaat doen ik denk niet dat dit gaat gebeuren hoor.Smiley LOL

Vaste bezoeker

Community Manager

@monique1964 Je moet je in het ziekenhuis wel altijd kunnen legitimeren. Volgens de website van de rijksoverheid is het burgerservicenummer (BSN) nodig om:

• fouten te voorkomen bij de uitwisseling van financiële en medische gegevens;
  • eenvoudiger te declareren bij de zorgverzekering;
  • persoonsverwisseling te voorkomen;
  • betere bescherming te bieden tegen identiteitsfraude

Op een zorgpas staat geen pasfoto dus daar kan misbruik van gemaakt worden. 

@ZingendVoske Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik. Er is ook al jaren sprake van het integreren van je telefoon in je hand. Vaak is het een futuristisch concept dat wel steeds makkelijker uitvoerbaar wordt maar er zijn ook een hoop bezwaren. Het is invasief, zowel letterlijk, in je lichaam, als in je privacy. Dus ik kan me niet voorstellen dat zo'n stap lichtzinnig wordt gemaakt. 

Gast

Hoe is het mogelijk dat er in dit forum serieus op deze onzin wordt gereageerd door het Zilveren Kruis!!! 

Heeft een van jullie al eens gekeken op de site van deze meneer?

Community Manager

@Haarlem Duidelijk dat jij de zorg van ZingendVoske niet deelt. Waarom we hier serieus op ingaan? Omdat we graag in gesprek gaan over onderwerpen die leven bij mensen. In deze situatie vloeit deze discussie voort uit de vraag of mensen hun zorgpas digitaal willen ontvangen. Waar wil jij met ons over in gesprek?

Gast

Goed dat je denkbeelden van mensen serieus neemt maar door dit soort wanen serieus te nemen kan dat sommige mensen het gevoel geven dat zo’n “pas” echt bestaat of in de toekomst ingevoerd zal worden en angstig maken.

Het idee dat mensen in de toekomst gechipt zullen worden en in de gaten worden gehouden is een nogal angstaanjagend idee om van internationale samenzweringen maar niet te spreken.

Je vraagt waar ik het over wil hebben, dat begrijp ik niet, ik heb het nu toch ergens over? Ik reageer net als mijn voorgangers op een topic dat door jullie zelf is aangemaakt.

Als ik het ergens anders over wil hebben zal ik dat beslist laten weten en discussieren over een digitale zorgpas zal ik doen bij de overigens zeer zinnige topic die daarover gaat.

Ik zag dat ik een like kreeg, dank daarvoor.

Community Manager

@Haarlem Dat is ook de reden dat ik aangeef dat het zo'n vaart niet zal lopen. De technologie is er al wel, maar daarnaast moet er ook de wens of noodzaak zijn om die technologie toe te passen. Volgens mij ontbreekt het daar nu volledig aan. De angst voor een te grote invloed van de overheid andere instanties helpt daar ook bij.

Wat ik met mijn vraag aan jou bedoelde was: wat vindt jij een interessant om het over te hebben. Je gaf namelijk aan dat je dit onderwerp onzin vindt, dus ik ben benieuwd welke onderwerpen jouw interesse hebben. Ik zou het leuk vinden als je iets meer over jezelf wil vertellen in het 'Stel jezelf voor'-topic.