Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kunnen avondmensen vroeg opstaan aanleren?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Nu.nl: “Avondmensen hebben 's ochtends meer last van slaapgebrek door lichaamsklok”

Onderzoeker Tracy Sletten pleit daarom voor de optie om later te beginnen op het werk of school. Op die manier kunnen mensen die meer moeite hebben met slaapgebrek zich aanpassen aan hun lichaamsklok, waardoor ze productiever en scherper zijn. Dit zou vooral voor avondmensen voordelig uitpakken, omdat hun lichaam later het slaapverwekkende stofje melatonine aanmaakt.

Personal trainer Rolien Scheepbouwer vindt dat je een slaappatroon kunt aanleren. Zij adviseert om iedere dag op dezelfde tijd te gaan slapen. Wanneer je dat ook in het weekend doet, vorm je een ritme dat je lichaam vertelt wanneer je moet gaan slapen.

Met wie ben jij het eens, of heb jij er een heel ander idee over?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kunnen avondmensen vroeg opstaan aanleren?

4 ANTWOORDEN

Re: Kunnen avondmensen vroeg opstaan aanleren?

Bekend gezicht

@Jeppe

Wat mij betreft niet.. ik ben een avondmens en zoou het liefste pas om 11:00 opstaan..maar i.v.m  ochtend medicatie moet ik er vroeg uit.. voorheen ook voor werk... ik nu 37 kan er nog steeds niet aan wennen!

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Ja ik ben zelf ook een avondmens. Mij is het nog niet gelukt mezelf te trainen. Ik kan me in het weekend er ook echt niet toe zetten om vroeg naar bed te gaan. Zeker niet als er weer een goede film op tv is die tot half 2 of 2 uur duurt zoals de afgelopen weken wel vaker het geval was.

Doe jij extra moeite om er vroeg uit te komen? Of zet je gewoon je wekker uit en ga je er in 1 keer uit. 

Bekend gezicht

Uh dat is wel een vragaje hoor Smiley Vrolijk 

toen ik nog werkte  kwam het wel voor dat ik me regelmatig verslaap.. omdat mijn lichaam ook tijd nodig heeft om vanuit bed te kunnen lopen... liever bleef ik dan liggen haha

En als de wekker gaat soms komt het voor om in 1 keer er uit te gaan.. soms blijf ik ook snoozen.. ligt aan de pijn die ik dan heb Smiley Knipoog

Webcare

Kwam het door het regelmatige vroeg opstaan dat je in 1 keer uit bed kon komen? Of had het daar niets mee te maken?

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.