Ik heb MS wordt sporten onder begeleiding vergoed?

Starter

Goedenavond Sinds een half jaar heb ik MS en ik merk dat sporten zoals eerder niet meer gaat. Kan ik sporten onder begeleiding van bv een fysiotherapeut? Worden deze kosten vergoed? En hoe pak ik dit aan?

Ik heb MS wordt sporten onder begeleiding vergoed?

3 ANTWOORDEN

Re: Ik heb MS wordt sporten onder begeleiding vergoed?

Webcare

Goedemorgen Marieke,

Allereerst van harte welkom op onze community.

Voor medische fitness is helaas geen vergoeding opgenomen in de (aanvullende) verzekering. Ben je al bij de fysiotherapeut geweest? Het komt namelijk wel eens voor dat je tijdens de reguliere fysiotherapie behandeling oefeningen doet op fitnessapparaten onder zijn/haar begeleiding. De Kosten worden dan gedeclareerd als normale fysiotherapie behandeling.

Ben je aanvullend verzekerd? Wij vergoeden de kosten van fysiotherapie uit de aanvullende verzekering. De vergoeding (maximaal aantal behandelingen) hangt af van de hoogte van jouw aanvullende verzekering. 

Als jouw aandoening op de chronische lijst van de fysiotherapeut staat, dan kan er een chronische indicatie worden afgegeven. De fysiotherapeut kan dit bepalen. Als je een chronische indicatie hebt, vergoeden we de kosten vanaf de 21ste behandeling uit de basisverzekering. Houd er rekening mee dat vanaf dat moment het eigen risico van toepassing is. 

De eerste 20 behandelingen zijn voor eigen rekening als je geen aanvullende verzekering hebt. Heb je die wel? Dan kan je de 20 behandelingen (gedeeltelijk) dekken. 

Op onze website kan je meer informatie vinden over de vergoeding van fysiotherapie en chronische fysiotherapie.

Laat het mij gerust weten als je verdere vragen hebt. Je mag ons ook een privébericht sturen met jouw gegevens (relatienummer, geboortedatum en postcode). Dan kijken we of voor de rest alles in orde is wat betreft jouw verzekering.

Groet,

Jasper

Starter
Hoi Jasper dank voor je reactie! Ik ben gelukkig goed aanvullend verzekerd, dus dat is wel zo handig!ik ga contact zoeken met een fysiotherapeut.

Fanatiekeling

@Marieke76 nog even een belangrijke verduidelijking over chronische fysiotherapie.

@Jasper1 maakte de opmerking : "Als je een chronische indicatie hebt, vergoeden we de kosten vanaf de 21ste behandeling uit de basisverzekering. Houd er rekening mee dat vanaf dat moment het eigen risico van toepassing is. "

Het bijzondere van de chronische regeling is dat de eerste 20 behandelingen alleen het eerste jaar zelf betaald moeten worden. Alle volgende jaren wordt alles ( voor zover voor dezelfde chronische indicatie) door de basisverzekering betaald. Dat betekent dat je dan jouw aanvullende verzekering niet meer nodig hebt. Maar dat je wel elk jaar je volledige Eigen Risico, alleen al voor de fysiotherapie, volledig moet betalen.

Groet, Feina.