Hulp gezocht bij kalknagels

Nieuwkomer

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje de vele tips en adviezen die hier worden gegeven, voornamlijk over de verzorging van bepaalde lichaamsdelen. Nu zit ik zelf al een tijdje met een groot probleem rondom mijn voeten; ik heb namelijk al een aantal maanden last van een kalknagel op mijn grote teen. Hoewel ik veel middeltjes tegen kalknagels heb gebruikt en daarbij deze tips erbij heb gehaald, zou ik toch graag wat meer advies willen over het verzorgen én het voorkomen van de kalknagel.  
Hoe kun je bijvoorbeeld je nagel/voeten laten luchten in de winter, wanneer je constant dichte schoenen draagt? En bestaan er bijvoorbeeld supplementen ter bevordering van de nagelgroei oid?

Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen, bedankt alvast!

Vriendelijke groetjes,
AnnaNina

• Gezond leven

Hulp gezocht bij kalknagels

3 ANTWOORDEN

Re: Hulp gezocht bij kalknagels

Moderator

Hoi AnnaNina, wat vervelend dat je hier al zo lang tegenaan loopt! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf geen tips heb. Ben erg benieuwd of er andere communityleden tips hebben voor jou. Heb je er weleens met je huisarts over gesproken?

Ik hou het topic in de gatenSmiley Vrolijk 

Nieuwkomer

Laseren helpt maar ik denk niet dat het verzekerd wordt door zilverenkruis. 

Webcare

Hoi @wingho leuk dat je reageert op dit topic! Heb jij zelf goede ervaringen met laseren? 

Het is al even geleden dat je je bericht hier hebt geplaatst @AnnaNina er is namelijk een tip binnen gekomen.

Een behandeling voor kalknagels kan worden uitgevoerd door een pedicure. Wij hebben een vergoeding voor pedicurezorg, hiervoor gelden alleen wel bepaalde voorwaarden. Alleen wanneer je voldoet aan de voorwaarden, is er een vergoeding mogelijk. Via de onderstaande linkjes lees je meer informatie over de vergoedingen en de voorwaarden.

Er is een vergoeding voor pedicurezorg bij diabetes. Op onze website lees je meer over de vergoeding voor pedicurezorg bij diabetes.

Daarnaast is er ook een vergoeding voor pedicurezorg bij een medische voet. Klik hier voor meer info over de vergoeding.

Als laatst is er ook een vergoeding voor pedicurezorg wanneer je reuma hebt. Hierbij het linkje naar onze website voor deze vergoeding.

Ik kan dus geen specifieke informatie geven of het laseren hier ook onder valt. Laseren zou bijvoorbeeld onderdeel kunnen zijn van de behandeling bij de pedicure.

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

Groet,

Jasper