Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe zorg jij voor je dagelijkse portie groenten en fruit?

 Bewerkt 
Medewerker

9896db76-e63e-4b68-82fd-352a95bfbe22.JPG
Het regelmatig eten van groente en fruit is gezond voor iedereen maar in het bijzonder voor kinderen. De WHO (World Health Organization) geeft aan dat een lage groenten en fruit consumptie een belangrijke risicofactor is voor gezondheidsrisico’s, zoals obesitas.

Van de jonge mensen haalt eigenlijk niemand de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Alleen van de 2 tot 3 jarige eet ongeveer 20% de aanbevolen 50 tot 100 gram groente per dag.

Elke ouder weet dat het niet gemakkelijk is om zijn of haar kinderen de juiste hoeveelheid te laten eten. Natuurlijk is elk kind anders maar er zullen ook verschillende manier zijn om in ieder geval in de buurt te komen

Welke tips heb jij om je kinderen en natuurlijk ook jezelf genoeg groenten en fruit te laten eten.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe zorg jij voor je dagelijkse portie groenten en fruit?

4 ANTWOORDEN

Re: Hoe zorg jij voor je dagelijkse portie groenten en fruit?

Nieuwkomer
fruit door de yoghurt, fruitsmoothies, groentensmoothie, rauwe wortelen, suas maken/pureren van groenten bij de pasta, denk dat met kinderen toch smoothies het makkelijkste zijn om aan de adh te komen.

Re: Hoe zorg jij voor je dagelijkse portie groenten en fruit?

Nieuwkomer
Wat ook helpt is kinderen betrekken bij het koken. laat ze, als ze oud genoeg zijn, groente schoonmaken of voorbereiden. Op deze manier komen ze op een leuke manier in aanraking met groente waardoor het eten vaak ook makkelijker gaat.

Re: Hoe zorg jij voor je dagelijkse portie groenten en fruit?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hey Kirsten, wat een leuke tip! Vanaf welke leeftijd heb jij je kinderen betrokken bij het schoonmaken en voorbereiden van groente?

Re: Hoe zorg jij voor je dagelijkse portie groenten en fruit?

Bekend gezicht

Ik eet bijna geen fruit ,soms appels of aardbeien ,perzik of meloen,geen behoefte aan ,groente eet ik wel graag elke dag en best veel,mijn kind eet wel elke dag fruit maar geen alleen soms wat champignons of uien of komkommer,hij heeft al een eet probleem vanaf de baby tijd heeft met zijn beperkigen te maken.