Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe kan Zilveren Kruis jou helpen bij gezond leven?

Moderator

Goede en betaalbare zorg regelen, dat is wat vrijwel iedere klant van ons verwacht. Maar dat wij ons ook bekommeren om gezond leven vindt niet iedereen vanzelfsprekend. Denk daarbij aan onderwerpen als bewust eten, in beweging blijven en stress voorkomen.

Wij maken gezond leven graag bespreekbaar. Wat verwacht jij hierbij van ons?

Jouw reactie bepaalt mede waar voortaan onze aandacht naartoe gaat!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe kan Zilveren Kruis jou helpen bij gezond leven?

2 ANTWOORDEN

Re: Hoe kan Zilveren Kruis jou helpen bij gezond leven?

Bewerkt 
Medewerker

Ik verwacht van Zilveren Kruis dat zij met werkgevers (de collectiviteiten) in gesprek gaat of en hoe werkstress bespreekbaar wordt gemaakt op de werkvloer.

Enige stress is gezond, het maakt ons alert, maar chronische stress beschadigt je hersenen.  En: ''ArboNed signaleert in 2014 dat stressklachten de belangrijkste verzuimoorzaak is onder jonge werknemers (tot 25 jaar)''.

Ik gun niemand stressklachten maar juist op de generatie die nog zo lang te gaan heeft, moeten we zuinig zijn.

Ikzelf heb het geluk om te kunnen werken in een team (bij Achmea), waar we wekelijks met elkaar de vraag beantwoorden of bijv. de werk-prive balans in orde is. En alhoewel er niet altijd panklare oplossingen liggen, ik zie dat bespreekbaar maken werkt.

Overigens: mooie vraag en succes!

Re: Hoe kan Zilveren Kruis jou helpen bij gezond leven?

Moderator

Hey Martijn, leuk dat je meedenkt! Mooi dat je het in die hoek zoekt. Is misschien niet de kant waar iedereen als eerste aan denkt. Ik begrijp dus dat jij dat ook wel vind passen bij de rol van een zorgverzekeraar?

Zie jij ook nog een rol m.b.t. gezondheid buiten het werk om? Bijvoorbeeld tips of informatie over gezond eten, beweging etc? Even als voorbeeld het blog over buiten sporten. Ben benieuwd hoe je hier naar kijkt!