Highlighted

Hoe breng jij de feestdagen door?

Medewerker

KerstCorine.pngDe feestdagen staan weer voor de deur.... Voor mij is Kerst vooral een familiefeest. De kerstboom staat daags na Sinterklaas al te pralen. En langzamerhand komen er steeds meer cadeautjes onder de boom.

Op eerste Kerstdag zijn naast man en hond ook mijn (schoon) kinderen er. Na het Kerstdiner - meestal gourmet Smiley Knipoog - gaan we het dobbelsteenspel doen: pakjes verdelen, uitpakken en afpakken... maar net hoe de dobbelsteen rolt.

Elk jaar is er weer een favoriet cadeau dat iedereen wil hebben. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld een Perzisch tapijtje uit de Kringloopwinkel. Het jaar daarvoor was het een Mariabeeldje, ook uit de Kringloopwinkel. En wat het dit jaar gaat worden durf ik nog niet te zeggen… misschien wel de puzzel met 15.000 stukjes…wie weet?

Tweede Kerstdag komen ‘de oma’s‘ eten. Elk jaar weer ben ik weer blij dat ze er nog zijn. En vraag ik me af hoe ons gezelschap er volgend jaar uit zal zien. Want 'de opa's' zijn er al een tijdje niet meer. En je weet maar nooit of er ook misschien een kleinkind bij zal komen.

Met de jaarwisseling doen we het rustig aan. De kinderen doen hun eigen ding. En wij proberen vooral hond Jip (een Welsh Springer Spaniel) ongeschonden door het vuurwerkgeweld heen te loodsen.

Is Kerst voor jou ook een familiefeest? Of juist niet? En waarom? We zijn benieuwd hoe jij de feestdagen doorbrengt. Laat het ons weten. En als je een sprekende foto hebt is dat natuurlijk altijd leuk!

Tenslotte wil ik graag iedereen namens het Community team fijne feestdagen en een mooi 2019 toe wensen!

6 ANTWOORDEN 6

Re: Hoe breng jij de feestdagen door?

Bekend gezicht

Allereerst wil ik iedereen hele fijne dagen wensen.

Zeker ook voor de medewerkers van Zilveren Kruis. Geweldig de contacten en adviezen welke ik heb mogen ontvangen. Het heeft mij/ons goed geholpen. Ik ga met groot vertrouwen 2019 in voor wat betreft Zilveren Kruis.

Zo, genoeg reclame. ;-)

Voor het eerst sinds jaren sta ik eens niet in de keuken. Wel wennen maar ook wel eens lekker. Wij doen het rustig aan met de feestdagen. Min of meer gedwongen door de situatie maar we maken er war moois van.

Eerste kerst gaan wij in de middag een paar uurtjes naar familie waar wij ook zullen eten. Gelukkig kunnen wij ontspannen reizen met het aanvullend openbaar vervoer/taxi. Dit is altijd perfect geregeld. Als je het maar op tiid de aanvraag doet met de feestdagen.

Tweede kerstdag gaan mijn vrouw en ik naar Grand Cafe-Restaurant 1ste klas te Amsterdam. We gaan lekker vroeg op de dag. Dan is het (nog) niet zo druk en kunnen wij toch even lekker genieten. 

Wij doen dat tegenwoordig steeds meer, vroeger op de dag naar gelegenheden gaan. Zo zijn wij doordeweeks om 12.00uur naar een leuke film geweest. Om 12.00uur naar het Kerstcircus in Carre Gisteren. Op deze manier kunnen wij toch wat leuke dingen doen en zijn we weer op een mooie tijd thuis. Je moet wat, en zo is het voor ons toch mogelijk.

Nogmaals iedereen hele mooie, fijne en liefdevolle dagen.

Groet, Eric.

Beetje aandacht voor mijn mantelzorg blog, facebook.com/imantelzorg  ;-)

Verwijderde account
Niet van toepassing

Mooie feestdagen gewenst. Ik zit nu 100% in de mantelzorg, maar dat zou je in deze tijd ook als familiebezoek kunnen zien. Dus inclusief diner, cadeaus, gedichten. Druk maar gezellig.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Fijne dagen allemaal en vooral een goed nieuwjaar voor 2019!!

Ik breng de dagen door met mijn man en zoon,ik ben rolstoel afhankelijk en bedlegerig,gehandicapte zoon en mijn man die helpt veel .

Wij zijn wat kado's aan het uitpakken  en dat was vooral leuk vooral omdat we het hele jaar dat opgespaard hebben ,dus steeds wat gekocht hebben en dat loont zich want ik wist al niet eens meer wat ik voor kado's zou krijgen haha.

we hebben het vooral rustig gehouden omdat het hier altijd heel druk is ,elke dag zorg voor mij en 3x per week voor mijn zoon ,dan zijn die uurtjes even alleen op eerste kerstdag me heilig!

`verder zijn we dozen wezen uitpakken die nog op zolder stonden ,dat waren nog dozen van de verhuizing in 2013 notabene ,doordat er hier veel gebeurt is hadden we daar steeds de kans niet voor gekregen om die dozen uit te pakken,uiteraard een hoop voor de kringloop en ook weg gegooid maar ook kostbare dingen tegen gekomen die ik eindelijk weer in mijn handen kon houden,dus het was vermoeiend maar ook leuk om te doen.

Tweede kerstdag wordt weer opgevuld met zorg van buitenaf maar die eerste kerstdag pakken ze ons niet meer af,het is zo fijn als je even alleen bent als gezin en geen mensen over de vloer krijgt en ook echt privacy hebt op zo een dag.

Mijn man is lekker vrij en morgen gaan man en zoon naar een modelbouwbeurs toe ,voor hun is dat heel leuk en ik bljf thuis ,ik vindt het heerlijk even alleen thuis te zijn ,nou ja niet helemaal alleen mijn honden zijn er de lieverds en mijn huishoudelijke hulp komt.

Maar ik vermaak dan prima en voel me dan goed omdat man en zoon even iets leuks hebben samen en ontspanning voor hun even niet in een zorg omgeving.

Daar kan ik van genieten !!

Oud en nieuw houden we rustig voor onze zoon ,beetje gourmetten ,oliebollen eten,en natuurlijk de zorg gaat gewoon door uiteraard.

Maar wij vinden dat prima en zijn al gelukkig met een beetje tijd samen.

Medewerker

Leuk om jullie reacties te lezen @Verwijderde account, @Verwijderde account en @Eric-W! Dank. Familie is ook bij jullie erg belangrijk, lees is. Wat zouden we ook zonder moeten he...

Goede tip overigens Eric, om vroeg op de dag naar gelegenheden of de film te gaan. Lekker rustig en je hebt nog wat tijd om de dag rustig af te ronden. Succes met mantelzorgen Soraya! Neem ook op tijd tijd en ruimte voor je zelf hoor! En mooi om te lezen hoe jij kunt genieten van de 'gewone' dingen Monique! Nu op naar de jaarwisseling. Alle goeds voor 2019!

Medewerker

Even nog een aanvulling op mijn vorige bericht! Hebben jullie mijn collega's al horen zingen? Mogelijk hebben jullie op Facebook al gezien dat een aantal collega's kerstnummers hebben ingezongen. Mensen die bellen en even moeten wachten, kunnen nu naar hen luisteren. Benieuwd hoe mooi het klinkt? Luister dan naar deze soundcloud.

Bekend gezicht

Ik had het al gezien idd.

Ontzettend leuk gedaan..