Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Fitbit & Selftracking

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Ik loop sinds een paar weken rond met een Fitbit, een apparaatje dat bijhoudt hoeveel stappen ik zet, calorieën ik verbrand en dat met Bluetooth gekoppeld is aan mijn iPhone. Op deze manier heb ik altijd een dashboard bij de hand hoeveel ik beweeg per dag, en dat ik ook gebruik om bij te houden hoeveel ik eet en drink. Kijk op fitbit.com om meer te weten over hoe het werkt en wat je er mee kan. Zo probeer ik meer inzicht te krijgen in mijn levensstijl en wat ik kan doen om gezonder te leven

Zijn er meer mensen op dit forum die aan selftracking doen? En op welke manier doe je dit? Bijvoorbeeld ook met een Fitbit, met een Nike+ Fuelband of met een app op je smartphone? En met welk doel doe je dit?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Fitbit & Selftracking

7 ANTWOORDEN

Re: Fitbit & Selftracking

Webcare
Ik loop sinds een paar weken rond met een Fitbit, een apparaatje dat bijhoudt hoeveel stappen ik zet, calorieën ik verbrand en dat met Bluetooth gekoppeld is aan mijn iPhone. Op deze manier heb ik altijd een dashboard bij de hand hoeveel ik beweeg per dag, en dat ik ook gebruik om bij te houden hoeveel ik eet en drink. Kijk op fitbit.com om meer te weten over hoe het werkt en wat je er mee kan. Zo probeer ik meer inzicht te krijgen in mijn levensstijl en wat ik kan doen om gezonder te leven

Zijn er meer mensen op dit forum die aan selftracking doen? En op welke manier doe je dit? Bijvoorbeeld ook met een Fitbit, met een Nike+ Fuelband of met een app op je smartphone? En met welk doel doe je dit?

Ben benieuwd wat je is opgevallen in je levensstijl na een paar weken gezelschap van  dit aparaatje met de grappige naam.

Heb je al iets veranderd in je eet/drink/beweegpatroon en hoe bevalt dat?:confused:

Lijkt me wel confronterend, deze FitBit...:rolleyes:

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Wat me het meest is opgevallen is dat ik veel meer beweeg dan ik dacht, ik loop makkelijk zeven of acht kilometer per dag met uitschieters naar twaalf kilometer. Verder zou ik meer water moeten drinken en meer moeten eten! Dat laatste is lastiger in te schatten omdat Fitbit geen gegevens heeft afgestemd op het eten in Nederland, en zolang ik niet krom lig van de honger ga ik me er geen zorgen over maken. Alternatief is dat ik Foodzy ga gebruiken om m'n eetgewoonten bij te houden. Ik heb nog geen wijzigingen aangebracht in mijn levenstijl, behalve dat ik wat vaker water probeer te drinken.

Confronterend vind ik het niet, juist boeiend om dit soort data over mezelf in te kunnen zien!

En Pauline, zie jij jezelf al met een Fitbit rondlopen?

Moderator
Hoi Andy,

Heb naar aanleiding van je post een aantal dingen opgezocht op het internet. Ik zie inderdaad dat je zelf een Fitbit kan aanschaffen. Vind jij het de moeite waard Andy?

Heb je enig idee waar je hem het beste kan aanschaffen?

Hey Andy,

Welke Fitbit heb jij? Ik zie mezelf wel met zo'n ding lopen, zo kan je veel beter in de gaten houden hoeveel je per dag afvalt bijvoorbeeld. Hij is wel prijzig trouwens, hoe weet dat ding eigenlijk wat je eet en of drinkt? Moet je dat invoeren of gaat dat vol automatisch? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten die je hiermee kan behalen, en vooral ook hoe je bewuster van dag tot dag kan leven.

Ik heb de Fitbit Zip gekocht bij de Apple Store in Amsterdam. Daar kan je 'm waarschijnlijk ook het beste kopen, officieel zijn ze (nog) niet in Nederland verkrijgbaar namelijk. De prijs vind ik trouwens erg meevallen, de Zip is net geen 60 euro.

Wat je eet en drinkt moet je inderdaad handmatig invoeren, maar er zit een grote lijst met etenswaren en maaltijden in de app en je kan ook zelf nog dingen toevoegen.

Als je je gewicht in de gaten wil houden kan je ook eens naar de Fitbit Aria kijken, dat is een weegschaal die gewicht, vetpercentage en BMI bijhoudt. Vervolgens stuurt de Aria deze info via wifi naar je persoonlijke dashboard op Fitbit.com. Mijn Fitbit dashboard is openbaar en kan je hier bekijken. Deze weegschaal is wel iets prijziger ja, maar wie wil er nou niet een weegschaal met wifi? Ik wel in ieder geval!

Webcare
Nou zeg, openbaar "MIjn fitbit dashboard". Ik vind het wel ver gaan, maar wel een zeer persoonlijk en op makkelijk hulpmiddel.
Wat heeft het jou tot nu toe opgeleverd?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Dit topic is enigszins verouderd, dus ik probeer er nieuw leven in te blazen! Ik doe onderzoek naar de rol die 'wearable technologies' (en de geproduceerde data) kunnen gaan spelen in onze maatschappij. Hiervoor is het belangrijk om te begrijpen wat de meningen en ervaringen van gebruikers zijn. Ik zou het daarom leuk vinden om door te spreken over jouw ervaring met Fitbit.

In dit onderzoek maak ik geen gebruik van enquêtes of interviews, maar pas ik een methode toe die (volgens kenners) ook leuk is voor de respondent. Heb je interesse en tijd om een afspraak te maken? Je kunt mij bereiken via: sem.dijkema@pbl.nl. Alvast bedankt!

Groet,

Sem