Documentaire, omgaan met mijn handicap

Starter

In Mijn Stein volgen we bijzondere mensen uit de gemeente Stein. In de tweede aflevering van deze documentaireserie mogen we een kijkje nemen in het leven van Hein ‘de Kip’ Coumans. De bijnaam ‘de Kip’ heeft Hein te danken aan het feit dat hij vroeger eigenaar was van een poeliersbedrijf dat hij overnam van zijn ouders.

In 2007 werd Hein getroffen door een incomplete dwarslaesie. Zijn leven veranderde plotseling en in deze documentaire zien we onder andere hoe hij omgaat met de dagelijks pijn, met onbegrip en beperkingen en met de angst dat het alleen maar slechter zal gaan.

We zien ook hoe zijn familie bewondering heeft voor zijn doorzettingsvermogen maar ook dat ze verdriet hebben in wat hem is overkomen.

In het sporten vindt Hein zijn uitvlucht en hierin doet hij ook medemindervaliden begeleiden die ook een eigen verhaal en achtergrond hebben. Harrie Impelmans, Joshua Mols, Hennie Konz en Jos Schouren worden gevolgd tijdens een training en vertellen wat hun is overkomen.

Naar een idee van; Daniël Beckers

https://www.facebook.com/mijnstein/videos/1964446153809150/

Documentaire, omgaan met mijn handicap

3 ANTWOORDEN

Re: Documentaire

Moderator

Wat een mooi initiatief couma140.

Aan je username te zien ben jij de Hein uit het filmpje toch?

Leuk dat je hier op onze community een account hebt gemaakt en op deze manier het één en ander deelt over hoe jij nu in het leven staat. Erg inspirerend! 

Ik heb de titel een beetje aangepast, zodat de communityleden ook weten waarover het gaat! Naast dat dit gewoon een mooi verhaal is, denk ik dat je ook wel wat leden hiermee kan helpen en inspireren die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten. Om je doorzettingsvermogen te kunnen zien, hoe jij en ook de mensen die je begeleiding geeft omgaan met het mindervalide zijn. 

Heb je tot slot misschien nog tips voor onze leden (en lezers)? 

Je filmpje zegt natuurlijk ook een hoop. Maar wie weet kunnen we hier wel verder met elkaar in gesprek. En dan kan overal over gaan, van sport tips tot tips over het regelen van zorg! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Documentaire, omgaan met mijn mindervalide handicap

Starter

klopt, een kleine opmerking over de titel je zegt mindervalide handicap is eigenlijk 2 keer hetzelfde kunt mindervalide beter weglaten.

groet Hein.

Re: Documentaire, omgaan met mijn handicap

Moderator

Goed punt! Ik had nog mijn twijfels hoe ik het het beste kon verworden. 

Ik heb het meteen aangepast, bedankt voor de tip. 

Leuk dat we de hoofdpersoon van de documentaire hier op de community hebben. Wees welkom Hein!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.