Chronische huidaandoening

Bezoeker

Mijn naam is Jessica en ik ben 34 jaar
Ik ben sinds drie en half jaar huid patiënt. Dermatologie was voor mij niet een onbekend terein omdat mijn moeder ook huid patiënt is
Als je elke maand voor controle moet i.v.b met je medicijnen die je slikt om je huid te onder drukken van de aandoening dan spreek over chronische patiënt dat is op zich heftig en vaak ook niet leuk .
Maar doordat je vaak in dialoog komt met je dermatoloog komt er een soort vertrouwensband en daaruit haal je als patiënt kwaliteit van leven voor Je zelf en dat is meer dan alles waard .kun je geen goed kontakt leggen met arts dan is het raadzaam. Om op zoek te gaan na een andere die beter op jou behoefte kan inspelen het is van groot belang dat een arts handeld in het belang van de patiënt en de patiënt volgt de richtlijnen op en zo ontstaat de dialoog tussen arts en patiënt om de kwaliteit van leven te waarborgen

• Gezond leven
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Chronische huidaandoening

10 ANTWOORDEN

Re: Chronische huidaandoening

Community Manager

@JessicaLijmer Bedankt voor je reactie Smiley Vrolijk

Hoe heb je zelf de juiste dermatoloog gevonden? Was het toevallig in één keer de juiste voor jou? Of ben je van dermatoloog gewisseld?

Bezoeker
Beste raoul
Ik heb het geluk met een goede dermatoloog voor mij ik kan me geen betere wensen .ik heb kort in samen overleg in het AMC gelopen voor een tweede oordeel .maar ik ken geen betere als die van mij .hij handeld in het belang van zijn patiënten en dat is ook zijn kracht ik heb hem zelf niet gevonden ik werdt van de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis en die koppelde me aan hem en dat heeft voor mij alleen maar kwaliteit van leven opleverd

Community Manager

@JessicaLijmer Wat is het belangrijkste dat hij voor je doet? Luistert hij goed naar waar je mee zit?

Bezoeker
Beste raoul
Wat hij voor me doet is een stukje onrust weg nemen door te luisteren ik kan alles tegen hem zeggen dat lucht ernorm op als ik ergens mee zit of ik wil gewoon iets kwijt ik kan altijd bellen en ik kan altijd als het nodig is langs komen of bel afspraak maken en dat is heel fijn ik ben ook ernorm dankbaar en trots dat hij mij arts is

Moderator

Wat mooi om je verhaal te lezen Jessica! Een goede tip voor de andere leden en patiënten.

Een goede band met de arts is voor veel mensen erg belangrijk! Ik kan me voorstellen dat het bij een langlopend en / of intensief traject alleen maar meer waarde heeft. Je hebt het over de kwaliteit van leven en dat lijkt me een heel mooi doel om samen (met je arts) na te streven! Je geeft ook aan dat je altijd mag bellen of een afspraak maken. Lijkt me erg fijn, dat geeft wel vertrouwen als ik het zo lees! 

Ik lees ook over je second opinion in het AMC. Hoe was dat om te ervaren, een second opinion? 

Misschien is het wat om je dermatoloog een compliment te geven? Heb je al eens gehoord van Zorgkaart Nederland? Daar kan je een waardering achter laten. Leuk voor de dermatoloog. Maar ook handig voor de andere patiënten die opzoek zijn naar een dermatoloog en die website gebruiken om ervaringen te lezen en hun keuze te maken. 
Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat er al over je arts in staat! Smiley Vrolijk 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Beste eva ik heb mijn dermatoloog al vaak gezegt hoe trots ik op hem ben
Ook heb verteld dat ik door hem kwaliteit van leven heb ik heb hem al beoordeeld op zijn vakkundigheid op beste artsen. Nl en bovendien als alles goed is dan sta ik in november in het nieuws krantje van het ziekenhuis over mij dermatoloog .daarom is het zo fijn en belangrijk om in dialoog te blijven met je arts .een tweede oordeel vond ik persoonlijk niet erg maar in het AMC krijg je eerst met een co assistent te maken en. Indien komt de arts erbij daarbij heb ik in die twee maanden tijd drie verschillende artsen gehad en dat vond ik niet leuk en daarnaast vond ik niet dat het amc een tweede oordeel gaf wat wel de bedoeling was want ze hebben letterlijk over geschreven wat zijn bevindingen waren. Toen ik na drie maanden me vertrouwde arts terug zag heb ik mijn bevindingen met hem gedeeld dat praten is een belangrijk onderdeel zo kan een arts er achter komen wat er speelt bij zijn of haar patiënt en kan daar kan hij of zij alleen maar van leren want ten slotte heeft de artsen geneeskunde gestudeerd om patiënten kwaliteit van leven te bieden maar dan moet de patiënt bereid zijn om open en eerlijk met de arts in dialoog te gaan

Moderator

Goed dat je ook je complimenten hebt uitgesproken naar de arts! 

Wat leuk trouwens dat je in het krantje komt van het ziekenhuis. Hoe is dat zo gekomen?
Idee / vraagje: wanneer het artikel beschikbaar is, lijkt het me erg leuk om te lezen. Als je het wat lijkt, deel hem gerust op de community. (Bijvoorbeeld door een foto te uploaden in dit topic). 

Wat een verhaal van je second opinion. Dan heb je toch best nog een tijd in een ander ziekenhuis gelopen, 2 maanden en 3 verschillende dokters. Fijn dat je nu weer lekker op je plek zit bij een arts waar je je goed bij voelt en waar je mee kan praten. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Hoi Eva 

het idee om het nieuwskrantje te willen komen is mijn idee geweest heb een mail gestuurd na de commicatieafdeling en kreeg toestemming ook van me arts zelf 

Ik  heb duidelijk gezegd dat ik me bevindingen wil delen met patiënten lotgenoten 

en collega s van me arts en buiten het ziekenhuis 

hoop dat iedereen het gaat lezen het wordt echt een verhaal over hoe ik het uit de ogen van een patiënt zie en natuurlijk de kracht van deze arts 

Ik ben ernorm trots spreek 

dat ook regelmatig uit dat  is heel fijn voor hem of haar .want achter de arts zit ook een persoon met hart en ziel net als de patiënt 

vaak schrikken mensen van een witte jas en durven vaak niet hun te uiten daar gaat het ook mis .als patiënt moet je leren vertrouwen in je arts .en als je dat gevoel niet heb bij je arts dan moet je overgaan na een andere arts .

Moderator

Wat leuk dat je dat zelf hebt opgezet Jessica! Ik ben het helemaal met je eens, zoals je dit omschrijft: 

"Ik ben enorm trots spreek dat ook regelmatig uit dat  is heel fijn voor hem of haar, want achter de arts zit ook een persoon met hart en ziel"
Succes met het krantje! Laat gerust weten hoe het is gegaan, leuk om te lezen. 

Bezoeker
Beste eva
Ontzettend leuk je lieve compliment en zeker weten als het klaar is dan deel ik dit allemaal .en ik hoop dat veel patiënten en medewerkers in de richting van dermatologie huidziekten hun voordeel er mee gaan doen .