Verwijzing fysio bij hernia

Nieuwkomer
Ik heb een huisarts verwijzing voor fysio gekregen ivm een hernia. Ben aanvullend 1 ster verzekerd (9x). Betaal ik vanaf 10x alles zelf?

Verwijzing fysio bij hernia

2 ANTWOORDEN

Re: Verwijzing fysio bij hernia

Fanatiekeling

Hernia komt twee keer op de chronische lijst *   voor: 1x na een operatie en 1x als hernia met motorische uitval. 

Dus ik vermoed dat het er inderdaad op neer komt dat er geen vergoeding meer is na de 9-e behandeling. Vraag dit bij de fysiotherapie tijdens de eerste behandeling na. Vraag ook na hoeveel een behandeling kost. Want fysiotherapie kent vrije tarieven. Via de zorgverzekeraar is de prijs ca. €29,50, maar als het niet  ( meer ) verzekerd is, kan het tarief hoger zijn. Ook hanteren zogenaamde pluspraktijken hogere tarieven. Maar er zijn ook fysiotherapeuten die €40 vragen, dus pas daar voor op. Controleer ook of de fysio een contract heeft met ZK in de Zorgzoeker: https://zorgzoeker.zilverenkruis.nl

lijst Borst: zie de bijlage in het topic " chronisch" van Wendy1971.

Groet, Feina.

Re: Verwijzing fysio bij hernia

Webcare

Je krijgt negen 9 behandelingen vergoed uit aanvullend 1 ster voor niet- chronische fysiotherapie per kalenderjaar bij een gecontracteerde fysiotherapeut. Een gecontracteerde fysiotherapeut is een fysiotherapeut met wie wij afspraken hebben. Kies je voor een niet-gecontracteerde fysiotherapeut? Dan krijg je een lagere vergoeding per behandeling.

Fysiotherapie voor een tijdelijke klacht,een sportblessure of rugklachten wordt niet vergoed uit de basisverzekering

Je betaalt  met aanvullend 1ster vanaf de 10e behandeling zelf de kosten als je meer behandelingen krijgt in 2018.

Ben je collectief verzekerd? Kijk dan even of je misschien recht hebt op extra vergoeding uit je collectieve verzekering bij door ons gecontracteerde fysiotherapeuten. .

Ik kijk dit ook met plezier voor je na @astrid. Stuur mij dan een privébericht met je relatienummer, geboortedatum en postcode.

Zoals Feina al aangeeft bepaalt de fysiotherapeut of er een chronische indicatie is voor jouw aandoening.

Er is vergoeding vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering voor mensen met aandoeningen die voorkomen op de chronische lijst van de overheid. Je betaalt eigen risico over de kosten.

Heel veel sterkte met de behandeling Astrid, aarzel niet als je nog vragen hebt.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.