Vergoeding fysiotherapie bij heupprotese

Starter

Ik heb een perhus heup al als klein meisje word dit dan een chronisch geval ivb met de fisio die ik nodig heb

Vergoeding fysiotherapie bij heupprotese

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding fysiotherapie bij heupprotese

Webcare

Goedemorgen Yvonne, 

Goed dat je ons weet te vinden op het forum, maar wat een vervelende aandoening joh!

Ik geef je graag wat uitleg over chronische fysiotherapie.

De overheid heeft een lijst samengesteld. Daarop staan een aantal aandoeningen waarvan de overheid heeft bepaald dat je hier chronische fysiotherapie voor kan krijgen. Dit betekent dat fysiotherapiebehandelingen vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering worden vergoed. Vanaf dan betaal je hier ook eigen risico voor. De eerste 20 behandelingen kan je (gedeeltelijk) vergoed krijgen uit je aanvullende verzekering. De lijst van chronische aandoeningen vind je hier, de vergoeding van chronische fysiotherapie is hier te vinden. 

Op de lijst zie ik de aandoening van een perthes heup niet. Dit betekent echter niet per se dat je geen recht hebt op chronische fysiotherapie. Uiteindelijk bepaalt de fysiotherapie of jouw aandoening op de chronische lijst staat. Je kunt dus het beste contact opnemen met de fysiotherapeut, die kan jou hier meer over vertellen. Als je naar een gecontracteerde fysiotherapeut gaat, krijg je 100% vergoed en heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Bij een niet gecontracteerde fysiotherapeut krijg je een lagere vergoeding en heb je wel eerst een verwijzing nodig.

Maakt mijn uitleg het zo een beetje duidelijker? Als je nog wat meer informatie wilt of wanneer ik bijvoorbeeld mee kan kijken met je polis, laat het me gerust weten!

Groeten,

Bas

Fanatiekeling

Een kleine aanvulling en tevens een waarschuwing: na het eerste jaar blijft een eventuele chronisch fysiotherapiebehandeling elk kalenderjaar het eigen risico kosten. Dus heb je geen verdere medische kosten,  dan betaal je elk jaar €385 zelf aan fysiotherapiekosten via het eigen risico.

Groet, Feina.

Webcare

@Feina: Goede aanvulling. Dank je!

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.