Vergoeding ergotherapie

Nieuwkomer

Ik ben nu een aantal keren bij een Ergotherapeute geweest ivm mijn Lage rug hernia. Ik ontvang nu bericht van  Zilveren Kruis dat ze deze behandelingen (deels) niet vergoeden, terwijl in mijn overeenkomst duidelijk vermeld staat dat Zilveren kruis 10 uur ergotherapie vergoed. Dit is van een koude kermis thuiskomen als je dat achteraf zonder enig uitleg over het waarom moet constateren. Ben benieuwd of ze morgen via de telefoon iets kunnen vertellen?!?

Toch een vereemde manier om je zaken op zo'n manier af te handelen. Heeft hier nog iemand ervaring mee? Een uitleg is het minst wat je dan in zo'n situatie kunt aanbieden, lijkt mij?

Vergoeding ergotherapie

1 ANTWOORD

Re: vergoeding ergotherapie

Medewerker

Goedemiddag LeaSzulc,

In de basisverzekering zit inderdaad vergoeding voor 10 uur ergotherapie. Doordat het hieruit komt is wel eigen risico van toepassing. Als je het eigen risico dus nog niet verbruikt hebt, betaal je dit. Is dit bij jou het geval?

Verder zou het kunnen dat je naar een niet-gecontracteerde ergotherapeut bent geweest. Dan is de vergoeding namelijk lager. Gecontracteerde therapeuten vind je in onze Zorgzoeker.

Mocht dit beide niet het geval zijn, stuur dan even een privéberichtje. Dan kijk ik even mee, wat er aan de hand is.

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.