Vergoeding echo bij de fysiotherapeut

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,

Mijn dochter, 17 jaar, dus minderjarig, heeft fysiobehandelingen. Deze worden uit de verzekering vergoed. Nu moet er binnenkort een echo gemaakt worden op de fysiopraktijk. Valt zo'n echo ook onder een vergoede fysio behandeling of dient zo'n echo in het ziekenhuis plaats te vinden?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding echo bij de fysiotherapeut

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding echo bij de fysiotherapeut

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik weet het niet echt, maar ik dacht dat het gewoon in het tarief van de fysio zit. 

Later toegevoegd: 

Wat kost echografie? 

http://www.medifitfysiotherapie.nl/behandeling/echografie/
Echografie kost niets extra. Het is onderdeel van je fysiotherapiebehandeling

conclusie: althans bij bovenstaande praktijk van de link hoef je niets extra's te betalen voor een echo.

Groet, Feina.

Bewerkt 
Webcare

Hallo@Joopno1

Om maar direct met de deur in huis te vallen: een echografie door een fysiotherapeut wordt niet vergoed. De NZa bepaalt welke prestaties in rekening mogen worden gebracht. Hiervoor heeft de NZa een prestatiebeschrijvingslijst opgesteld. Alleen deze prestaties kunnen worden gedeclareerd. Echografie behoort niet tot deze prestaties. Welke prestaties fysiotherapeuten mogen declareren vind je hier.

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Uitblinker

@Aaron de Haas

ben het toch niet met je eens, 

echo valt in mijn ogen onder screening, intake en onderzoek.

er staan geen uitsluitingen hoe een onderzoek gedaan mag worden.

groet mike

Webcare
Webcare

Ha Mike, de dochter van @Joopno1 heeft al behandelingen bij de fysiotherapeut. Het gaat dus niet om de 'screening, intake en onderzoek' om de behandeling te bepalen, maar om het maken van een echo als 'zitting'. Als de fysio de echo gebruikt voor de behandeling, dan kan dat wel maar het mag niet in rekening gebracht worden. Alleen de prestaties die op de lijst staan vallen onder de vergoeding van fysiotherapie.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.