Vergoeding chronische fysiotherapie - cerebellair syndroom

Voorbijganger

L.S.,

Kom ik in aanmerking voor vergoeding van chronische fysiotherapie?

Ter beoording heb ik een verwijzing van mijn huisarts, een anamnese van m'n neuroloog (paar jaar geleden) en een recente anamnese van mijn orthopeed.

Hoe ga ik te werk?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Luc Richter

PS   Als ik de scans aan deze comunity-post hang, zijn ze dan voor de hele wereld zichtbaar?

• 2016
  • Fysiotherapie

Vergoeding chronische fysiotherapie - cerebellair syndroom

7 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding fysiotherapie cerebellair syndroom

Community Manager

Hoi @Luc, bedankt voor je vraag.

De beoordeling of iemand voldoet aan de voorwaarden voor vergoeding van chronische fysiotherapie wordt gedaan door de fysiotherapeut. Ik zou het dus bij hem of haar navragen tijdens het eerste consult. Als de fysiotherapeut vaststelt dat het om een chronische indicatie gaat dan is dit de vergoeding. Hou dus wel goed rekening met het eigen risico en dat de eerste 20 behandelingen niet onder deze vergoeding vallen maar of door jouw zelf betaald zullen moeten worden of uit de aanvullende verzekering komen als je die hebt. Of een fysiotherapeut een contract heeft met ons kan je nagaan in de zorgzoeker.

Als je de scans upload zijn ze inderdaad voor iedereen zichtbaar, dus dat is misschien niet handig en ook niet nodig Smiley Vrolijk

Als je nog meer vragen hebt of als er iets onduidelijk is dan hoor ik het graag.

Re: Vergoeding chronische fysiotherapie - cerebellair syndroom

Voorbijganger

Beste Raoul,

Bedankt voor je reply!

Ik begrijp dat ik met m'n fysiotherapeut in overleg moet en zal mijn scans ter beoordedling aan hem overleggen.

Kleine noot afhandeling communicatie:

Met alle Community-email over en weer krijg ik die mail in mijn Outlook e-mail-cliënt waardoor het programma (Outlook) telkens een halve minuut hangt. Weliswaar een minor detail, maar vervelend genoeg dit je even te melden.

Wellicht de moeite waard even te melden aan de mensen die het e-mail-verkeer afhandelen, want ik ben waarschijnlijk dan ook niet de enige.

Nog een suggestie: maak uw cliënten vanaf het moment dat ze uw site bezoeken duidelijk dat ze, door zich te registreren, hun vragen beantwoord krijgen óf een antwoord op hun vraag kunnen terugvinden; was tenslotte bij mij óók zo; senx!

Groet,

Luc Richter

Community Manager

@Luc Dat klopt Smiley Vrolijk 

Bedankt voor het doorgeven van waar je tegenaan loopt. De e-mails van de community kunnen sowieso beter en dat staat op het lijstje om begin volgend jaar op te pakken. En je tweede suggestie is zeker waar we naar aan het kijken zijn. We hebben onder een groep mensen navraag gedaan wat ze vonden van de community en daar bleek uit dat het merendeel niet eens wist dat Zilveren Kruis er één heeft, dus daar gaan we verandering in proberen te brengen. Heb je zelf een IT achtergrond, dat je hier zo scherp in bent?

Succes met je behandeling!

Voorbijganger

Raoul,

Ook dát klopt.

Twintig jaar geleden ben ik bij Getronics terechtgekomen en heb daar een aantal jaren supervisor-schap gehad over de toenmalige helpdesk voor Rabo Telebankieren, vandaar.

Daarna heb ik nog een paar jaar bij Getronices Consulting gewerkt. Na een jaar Microsoft (networking) ging het licht uit.

In de jaren daarna deed mijn verkleinde cerebellum van zich spreken en doe nu m'n best de boel op de rit te houden/krijgen; de aanhouder wint!

Succes met jullie forum/community!

Groet,

Luc 

Fanatiekeling

@Raoul "De beoordeling of iemand voldoet aan de voorwaarden voor vergoeding van chronische fysiotherapie wordt gedaan door de fysiotherapeut. Ik zou het dus bij hem of haar navragen tijdens het eerste consult. " 

Dit is niet volledig. Er bestaat een lijst , de lijst Borst, waarop alle ziektes/operaties staan, op grond waarvan je recht hebt op chronische fysiotherapie. Google ! Dus het is zeker niet zo dat jouw fysio dit zelf bepaalt. Het enige dat de fysio doet, is checken of jouw ziekte op de lijst Borst voorkomt. Meestal kan de patient dit zelf ook. 

Denk je eraan dat alleen een gecontracteerde fysiotherapeut vergoed wordt? 

Groet, Feina.

Community Manager

@Luc Een hoop ervaring dus Smiley Vrolijk Succes met de behandeling en als we nog iets voor je kunnen doen hoor ik het graag!

@Feina, goede toevoeging, de fysiotherapeut doet dat inderdaad aan de hand van de 'Lijst Borst', een lijst met diagnosecodes van chronische en langdurige aandoeningen. Ik ben het alleen niet eens met de stelling dat een patiënt dit zelf ook kan. 

Fanatiekeling

@Raoul "Ik ben het alleen niet eens met de stelling dat een patiënt dit zelf ook kan. " 

Als de patiënt zijn eigen ziekte(geschiedenis) , zoals de ( latijnse) naam van zijn ziekte kent , dan helpt dit al veel.

Een voorbeeld is reuma. Reuma is een paar jaar geleden van de lijst Borst verwijderd. Het is niet moeilijk om als reumapatient te constateren dat reuma niet op de lijst staat. Zo hoef je ook geen valse verwachtingen te scheppen.

Groet, Feina.