Vergoeding Fysiosport

Bekend gezicht

mijn huisarts vind dat ik ivm kortademigheid sport fysio moet doen, maar dat kost 35,- per 1x p/w en zou 3 mnd moeten duren ik heb een 1 ster aanvullende verz. . deze sport fysio zou mij dus € 420 ,- gaan kosten dit alles om te voorkomen dat ik veel ergere klachten krijg die ZK heel veel geld meer gaat kosten . Wt doet ZK om deze hogere kosten te voorkomen

Vergoeding Fysiosport

3 ANTWOORDEN

Re: fysiosport

Fanatiekeling

Fysio wordt een aantal keren door uw aanvullende verzekering vergoed. U kunt ook zelf gaan sporten, dat is goedkoper. Het is toch uw eigen lichaam.

Groet, Feina.

Bekend gezicht
feit blijft dat ik voor preventief onderzoek zoals bloed en urine onderzoek zelf moet betalen. kan ik beter niet doen en gewoon wachten tot ik in het ziekenhuis beland,wat dan betaald zk ineens wel alles

Moderator

@gijsbertus,

Volgens mij hebben we de discussie over preventief onderzoek al eerder gevoerd. Ik breng graag nog even de reactie van mijn collega Eva in herinnering. Zij gaat hier uitgebreid in op de onderwerpen die je nu aanhaalt. Misschien is het handig om in dat topic verder te praten, mocht dat nodig zijn?

Verder heb ik nog even navraag gedaan over de fysiotherapie. Fysiotherapie naar aanleiding van een klacht kan worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Hoeveel behandelingen er worden vergoed is afhankelijk van het soort aanvullende verzekering. Dit valt namelijk onder curatieve zorg. Curatieve zorg is alle zorg die erop is gericht om ziekten en kwalen te genezen. Sport onder begeleiding van een fysiotherapeut zou dus vergoed kunnen worden. Voorwaarde is wel dat het curatieve zorg is. En geen preventieve zorg. Heb je al contact gehad met een fysiotherapeut? Hij of zij kan je hierover vast meer uitleggen.