Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Is er een maximaal aantal behandelingen per kwaal vastgesteld?

Gast

Hier kan oude informatie staan. Lees ons Vergoedingsartikel over de vergoeding van fysiotherapie. Deze informatie is altijd up-to-date.

Mijn vrouw heeft erg last van reumatische verschijnselen. Zere knieën, niet te strekken ellebogen ed. Nu krijgt ze fysio daarvoor, maar de fysiotherapeut zegt dat jullie aangeven dat mijn vrouw niet langer fysio kan krijgen omdat ze het maximum aantal behandelingen dat jullie voor desbetreffende "kwaal" hebben vastgesteld heeft bereikt. Maar mijn vrouw heeft meer behandelingen nodig, dat zegt ook de fysiotherapeut. Is er een mogelijkheid dat mijn vrouw langer door kan gaan met fysio? We hebben beter af plus 3 sterren.

• Fysiotherapie

Is er een maximaal aantal behandelingen per kwaal vastgesteld?

5 ANTWOORDEN

Re: verlengen fysio

Fanatiekeling
De driesterren aanvullende verzekering vergoedt 27 behandelingen per jaar. Zie artikel 11.2 van de Basis Zeker polis. ( de namen van de polissen zijn in 2015 veranderd: we spreken nu over Basis Budget , Basis Zeker en de Basis Exclusief, i.c.m. Aanvullende verzekering 1-4 sterren). Het is vreemd dat de fysio zegt dat het aantal behandelingen al overschreden is, want deze 27 gelden per kalenderjaar.
U kunt tot 1 februari nog kiezen voor een vier-sterren polis: die vergoedt tot 40 behandelingen.
Het feit dat de fysio kennelijk richtlijnen opvolgt van de zorgverzekeraar is zeker niet prettig. Een mens voelt zelf het beste waar hij behoefte aan heeft voor zijn gezondheid.

Artikel 11.2 drie sterren:
"maximaal 27 behandelingen per persoon per kalenderjaar. Wordt u behandeld door een zorgverlener die wij niet hebben gecontracteerd? Dan vergoeden wij maximaal 75% van het gemiddeld door ons gecontracteerde tarief".

Gast
elze30 schijnbaar is zo dat een verzekeraar bepaald dat je voor een kwaal met x aantal behandelingen moet zijn genezen.

Webcare
mj.huisman We gaan intern voor je aan de slag om een antwoord op je vraag te krijgen. Ik kom er dus op terug bij je.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Gast
Fijn te horen Pauline, maar heb je mijn vrouw haar gegevens daar niet bij nodig?

Webcare

Dat is voor de uitleg niet echt nodig ondat je aangeeft dat je vrouw verzekerd is met aanvullend drie sterren. Maar stuur mij svp een privébericht met haar relatienummer. Dan kan ik je ook makkelijk op de hoogte houden wanneer ik mijn antwoord volledig heb. Als je op mijn foto klikt stuur je mij een privébericht. Ik ga zoals beloofd er achteraan. Fijn weekend!

Ondertussen is er een ander topic geweest waar een goed antwoord op deze vraag is te lezen. Je vindt dit topic hier.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.