Intakegesprek Fysiotherapie gezien als 1 behandeling?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik ben aanvullend verzekerd met twee sterren. Ik krijg 12 behandelingen fysiotherapie vergoed. Ik vroeg mij of het intakegesprek als 1 behandeling wordt gezien?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Intakegesprek Fysiotherapie gezien als 1 behandeling?

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding intakegesprek Fysiotherapeut gezien als 1 behandeling?

Webcare
Webcare

Welkom IreneK, de intake bij de fysio wordt inderdaad als behandeling gezien.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Intakegesprek Fysiotherapie gezien als 1 behandeling?

Fanatiekeling

Volgens mij is dit antwoord onvolledig!

Groet, Feina.

Moderator

@Feina, snap dat het antwoord van Kim misschien wat kort maar krachtig overkomt. Om een volledig antwoord te geven op de vraag zou ik eigenlijk @IreneK nog iets willen vragen. Namelijk naar welke fysiotherapeut zij toegaat. Wanneer een fysiotherapeut namelijk niet gecontracteerd is gelden er andere voorwaarden en vergoedingen. Zou je dit misschien nog kunnen toelichten @IreneK?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik lees op de website van zilveren kruis: https://www.zilverenkruis.nl/zorgaanbieders/paramedici/declareren/paginas/afwijscodes.aspx
Zilveren Kruis kreeg van verzekerden veel vragen over het in rekening brengen van twee zittingen, terwijl er, in hun beleving, niet twee aparte behandelingen zijn uitgevoerd. De screening, intake en het onderzoek voor fysio- en oefentherapie telt daarom voor alle verzekerden van Zilveren Kruis als één zitting.

Groet, Feina.