Highlighted

Huidtherapie behoort tot fysiotherapie????

Fanatiekeling

Ik vond in de Zorgzoeker toevallig de zorgsoort "huidtherapie". Voor de vergoeding wordt verwezen naar fysiotherapie. Dat begrijp ik niet. Zie de bijlage.

Groet, Feina.

Huidtherapie behoort tot fysiotherapie????

3 ANTWOORDEN 3
Highlighted

Re: Huidtherapie behoort tot fysiotherapie????

Community Manager

Goedemorgen Feina,

Bedankt weer voor je bericht hier. Goed dat je aan de bel trekt met dit signaal over huidtherapie en de verwijzing naar fysiotherapie.

Ik heb de bijlage die je stuurde bekeken en ben op zoek gegaan naar informatie. Manuele lymfedrainage mag worden uitgevoerd door een huidtherapeut. De vergoeding van manuele lymfedrainage valt onder de noemer fysiotherapie en oefentherapie. Doordat deze behandeling mag worden uitgevoerd door een huidtherapeut, zie je dit staan op de betreffende pagina waarvan je een printscreen maakte. Zie ook deze pagina onder het kopje "Waar kunt u terecht?" en "U krijgt bepaalde therapieën alleen vergoed als uw therapeut staat ingeschreven".

Groet,

Jasper

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.
Highlighted

Fanatiekeling

@Jasper1 , In de toelichting bij "huidtherapie " had natuurlijk direct moeten staan dat het alleen " manuele lymfdrainage " betreft. Op deze manier verwijzen heeft geen zin. Het heeft alleen zin als het direct leidt naar de manuele lymfdrainage.

Groet, Feina.
Highlighted

Community Manager

Dag Feina, 

Mijn collega die verantwoordelijk is voor de zorgzoeker, heb ik gevraagd mee te kijken naar het signaal. Wanneer ik meer nieuws heb, laat ik van mij horen.

Fijne feestdagen.

Groet,

Jasper

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.