Hoeveel fysio bij Basis Plus Module met collectief pakket?

Gast

Ik heb een aanvullende verzekering: HBO Basis Plus Module (dus géén 1 ster aanvulling), waardoor ik extra vergoeding voor fysiotherapie kan krijgen. Hoeveel behandelingen zijn dat nou precies, 9 + 6 extra? Of slechts 6?  En geldt het aantal voor de behandelingen die vanuit de basisverzekering niet worden vergoed (nl. de eerste 20)?

Hoeveel fysio bij Basis Plus Module met collectief pakket?

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Hoeveel fysio bij Basis Plus Module?

Fanatiekeling
In de folder van de extra vergoedingen hogescholen staat dat er op basis van die collectiviteit, icm een afgesloten aanvullende verzekering recht is op 6 extra fysiotherapie behandelingen. De basis plus geeft echter geen recht op fysiotherapeutische behandelingen ( behalve bij kanker, hart en  vaatziekten en een beroerte) .  De conclusie is dat u recht heeft op 6 behandelingen, met de opmerking erbij dat die zes behandelingen op basis van uw collectiviteit alleen gelden bij een gecontracteerde fysiotherapeut. En inderdaad, de zes behandelingen kunnen worden gebruikt voor de betaling van zes van de twintig eerste behandelingen die niet door de basisverzekering vergoed worden.
Groet, Feina.

Webcare

Hoi Centientje, ik help je graag verder met je vraag. Ben je werknemer bij een Hogeschool waardoor je collectiviteitskorting hebt via HBO of ben je HBO student?

Het  is afhankelijk van het soort collectiviteit of je recht hebt op een extra aanvulling voor fysiotherapie.

Check svp de vergoeding voor  niet- chronische fysiotherapie waarin je jouw collectief kunt invullen zodat je meteen weet of je recht hebt op extra vergoeding.

Stel, je hebt geen recht op vergoeding en je wil vanaf januari je polis veranderen, wacht even tot in november de premies en voorwaarden voor 2016 bekend zijn. Je verandert je polis makkelijk in Mijn Zilveren Kruis.

Feina, dank voor meedenken, je conclusie kan anders uitpakken, het ligt aan het soort collectief of er recht is op extra vergoeding voor fysiotherapie.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Pauline zei " Feina, dank voor meedenken, je conclusie kan anders uitpakken, het ligt aan het soort collectief of er recht is op extra vergoeding voor fysiotherapie." 

Gezien de formulering, " HBO basis plus " kwam ik uit op deze pdf: https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Extra-coll-vergoedingen-2016-Vereniging-Hogeschol...

Groet, Feina.

Moderator

Snap die conclusie Feina. De reden waarom Pauline voorzichtig is, is omdat Centientje ipv werknemer van een Hogeschool ook student kan zijn en dan een andere collectiviteit heeft. Dan is de vergoeding voor fysiotherapie weer anders!

Gast

Ik ben medewerker van Saxion Hogescholen en ben verzekerde met HBO  basis plus module. Als ik het goed begrijp krijg ik dan 6 fysiobehandelingen vergoed die op de eerste 20 niet vergoede behandelingen in mindering worden gebracht?

Moderator

Centientje, bedankt voor je toelichting! Dat geeft wat duidelijkheidSmiley Vrolijk Je krijgt inderdaad 6 behandelingen fysiotherapie vergoed.

De 20 behandelingen waar jij het over hebt gelden alleen wanneer we het hebben over een chronische indicatie voor fysiotherapie. Wanneer je een chronische indicatie hebt betaal je de eerste 20 behandelingen zelf. Vanaf de 21e behandeling worden de behandelingen dan uit je de basisverzekering vergoed. Misschien helpt deze pagina qua informatie

Laat je het weten als je vragen hebt?

Gast

Bedankt. Ook voor de 6 geldt dat het om een chronische aandoening moet gaan? Helaas werkt de link niet 😳

Moderator

Linkje aangepast Centientje.. Zou moeten werken! En nee, deze 6 behandelingen krijg je juist bij een niet chronische indicatie. 

Wanneer je echter een chronische indicatie zou hebben zou dat waarschijnlijk al ter sprake zijn geweest met de fysiotherapeut. Hopelijk geeft de link meer duidelijkheid!