Fysiotherapie niet vergoed😕

Starter
Na een ski ongeluk in 2002 heb ik altijd last van mijn rug gehouden. De laatste jaren is de pijn toegenomen en vorig jaar een opname van 13 dagen gehad om pijnstilling te vinden. Er zit een kleine hernia bijderzijds wat niet geopereerd kan worden. Loop bij de pijn poli om af en toe injecties te krijgen om de pijn draaglijk te houden. Gisteren ben ik naar de arbo arts geweest en die heeft mij aangeraden om aan een rugtriatlon mee te doen. FysioNetwerk is degene die dit programma op mijn werk aanbied. Kosten €646 waar mijn werkgever €320 van betaald. De rest kan je indienen bij je zorgverzekering.... Nu zit deze vorm van fysio niet in mijn pakket👿 ik ben notabene goed aanvullend verzekerd en dan hoort dit er niet bij??  Ik betaal me scheel per maand €191..... Is hier geen oplossing voor?

Fysiotherapie niet vergoed😕

1 ANTWOORD

Re: Fysiotherapie niet vergoed😕

Webcare

Hoi @HF1975, wat een onzettende vervelende situatie! Kan er echt niets aan de hernia's gedaan worden?

Wat betreft de vergoeding is het afhankelijk van wat voor nota de fysiotherapeut bij ons indient. Vraag dit even na bij je fysiotherapeut. Als het een behandeling is voor fysiotherapie valt het onder de vergoedingen vanuit de aanvullende verzekeringen maar als het echt om een programma gaat, dan vergoeden we dat in jouw geval helaas niet. We vergoeden wel beweegprogramma's maar dan alleen voor een beperkt aantal aandoeningen.