Fysiotherapie na voorste kruisband reconstructie

Nieuwkomer

Beste heer/mevrouw,

Afgelopen winter heb ik mijn kruisband afgescheurd. Nadat dit gebeurd was heb ik mij niet meteen laten opereren. Ik ben 9 maal naar de fysio geweest voor de operatie. Vervolgens ben ik geopereerd, waarna ik nu weer onder behandeling ben bij de fysio. Ik heb een aanvullende verzekering waarin 9 behandelingen zitten. Ik vroeg mij af of ik na de operatie 20 behandelingen zelf moet betalen, of dat dit wordt doorgeteld op de behandelingen die hebben plaatsgevonden voor de operatie en dat ik er dus 11 zelf moet betalen. 

Ik heb begrepen dat de fysio vanaf de 21e behandeling wordt vergoed vanuit de basisverzekering.

Ik hoor graag of iemand hier meer van weet.

Fysiotherapie na voorste kruisband reconstructie

2 ANTWOORDEN 2

Re: Fysiotherapie na voorste kruisband reconstructie

Nieuwkomer

Hier kan ik (helaas) wel antwoord op geven. Bij mij een soorgelijk verhaal. Voor de operatie al 28 behandelingen gehad, waarvan ik er 16 vergoed kreeg vanuit een aanvullende verzekering (andere zorgverzekeraar). Dus 12 zelf betalen. Toen geopereerd en verder gegaan met fysio. Wat blijkt nu, je chronische indicatie gaat pas in na je operatie waardoor je de eerste 20 behandelingen na operatie sowieso zelf betaalt. In mijn geval betaal ik er uiteindelijk dus 32 zelf (12 voor operatie en 20 na operatie). Erg scheef en afhankelijk van timing wanneer je ongeluk plaatsvindt. Was die aan het eind van het jaar gebeurd en je wordt aan het begin van het jaar geopereerd, profiteer je dus 2 keer van je aanvullende verzekering en betaal je minder.  Daarbij wordt fysiotherapie al sterk aangeraden voordat je geopereerd bent. Al met al is het dus gewoon een hele dure grap.

Succes met je revalidatie. 

Re: Fysiotherapie na voorste kruisband reconstructie

Webcare

Dag Maud,

Wat naar dat je al zo lang last hebt van de gescheurde kruisband. Ik hoop dat het nu na de operatie beter gaat met je?

Je bent dus 9 keer naar de fysio geweest (was dat nog in 2018, of al in 2019?). In je verzekeringspakket zijn, als ik jou zo goed begrijp, 9 behandelingen fysio verzekerd. Maar je bent nu geopereerd en wilt weten of er nu nog recht is op vergoeding voor fysiotherapie na je operatie, begrijp ik je zo goed?

Wil je mij in een privé bericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en relatienummer sturen? Dan kijk ik graag even met je mee. 

Groetjes, 

Kimberly