Fysiotherapie na operatie en revalidatie

Nieuwkomer

Eind sept krijg ik een nieuwe heup t.g.v artrose (slijtage)

Ik ben drie sterren bijverzekerd.

Vraag: Welke vergoedingen krijg ik voor de fysiotherapie in het ziekenhuis (4 dagen verblijf) en de verdere revalidatie ?

De speciale lijst, 'voor fysiotherapie vanaf 18 jaar chronisch' , geeft aan onder punt 5- overige aandoeningen :

-"Status na opname in een ziekenhuis, een verpleeginrichting of een instelling voor revalidatie dan wel na dagbehandeling in een instelling voor revalidatie en de hulp dient ter bespoediging van het herstel na ontslag naar huis of de beëindiging van de dagbehandeling (duur van de behandeling is maximaal 12 maanden na ontslag)"-

Betekent voorgaande dat ik alle fysiotherapie t.g. deze operatie vergoed krijg ??

Ik heb geen duidelijk antwoord gekregen via het algemeen helpdesknummer van Zilveren Kruis

Fysiotherapie na operatie en revalidatie

1 ANTWOORD

Re: Fysiotherapie na operatie en revalidatie

Webcare
Webcare

Hallo @Frans1943, welkom op ons forum!
Gaat het bij jou om fysiotherapie of revalidatie? Dat is het eerste wat ik mij afvraag nu ik jouw vraag lees. Als het alleen om fysiotherapie gaat weet de behandelaar of jouw aandoening onder de 'chronische lijst' valt. 
De vergoeding is kort samengevat:
-Vergoeding 'chronische fysio': de 1e 21 behandelingen uit jouw Aanvullend***, daarna Basispolis (wel eigen risico)
-Vergoeding 'niet chronische fysio': maximaal 27 behandelingen per jaar uit jouw Aanvullend***
-Revalidatie: wordt vergoed uit de Basispolis (wel eigen risico)

Je kunt mij een privébericht sturen met jouw gegevens als je meer wilt weten.
Ik wens je alvast veel sterkte met de operatie, en hoop dat je snel herstelt!

Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.