Highlighted

Fysiotherapie na een heupoperatie

Nieuwkomer

Goedemiddag! Afgelopen zondag ben ik thuis gekomen van een heupoperatie. Ik heb nu revalidatie fysiotherapie nodig. Bij zilveren kruis ben ik verzekerd met basispakket met 1 ster. Behoort deze fysiotherapie nog bij de vergoeding heupoperatie .Ik heb n.l. de vergoeding van mijn pakket basis met 1 ster 2017 opgebruikt.
Met dank en vriendelijke groeten,

Wieke Bloemendaal

Fysiotherapie na een heupoperatie

2 ANTWOORDEN

Re: Fysiotherapie na een heupoperatie

Webcare

Goedemiddag Wieke,

Hoe gaat het met je? Is de operatie goed gegaan? Voor de revalidatie van fysiotherapie krijg je zowel een vergoeding uit de basisverzekering en uit de aanvullende verzekering. Vanuit de aanvullende verzekering krijg je per kalenderjaar 9 behandelingen vergoedt. Vanuit de basisverzekering krijg je pas een vergoeding vanaf de 21ste behandeling van het fysiotherapietraject. Het is dan wel zo dat er eerst eigen risico betaald moet worden, wanneer het uit de basisverzekering vergoedt wordt. Hier kan je er meer over lezen: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Fysiotherapie-vanaf-18-jaar-chronisch.....

Misschien is het een idee, als je veel fysiotherapie verwacht voor volgend jaar, om een hogere aanvullende verzekering te nemen. Als je hier advies over wil hebben, raad ik je aan om ons even een chatbericht te sturen.

Heb je wat aan deze informatie?

Groetjes, Reinier

Re: Fysiotherapie na een heupoperatie

Fanatiekeling

Alleen fysiotherapie tijdens de opname hoort bij de ziekenhuiskosten.

Groet, Feina.