Fysio oefentherapie chronisch

Nieuwkomer

Mijn spierziekte staat in de lijst van chronische aandoeningen. Ik heb 1 x per week oefentherapie. Kan dit eindeloos doorgaan of zit daar een limiet aan.?

Fysio oefentherapie chronisch

3 ANTWOORDEN 3

Re: Fysio oefentherapie chronisch

Fanatiekeling

Ik raad aan om zelf de lijst chronische fysiotherapie op internet te zoekenEr zijn verschillende versies. Een complete lijst bevat ook de termijn. Soms is de termijn 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden. Bij sommige ziektes is dit levenslang. Maar zoek het zelf na. 

De eerste 20 behandelingen heb je nu gehad. Als je levenslang door gaat, komen die 20 behandelingen niet meer terug. Wel elk jaar het eigen risico vanuit de basisverzekering. Als je zelf ook een aanvullende verzekering voor fysio hebt, dan mogen deze hiervoor niet gebruikt worden. 

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Hallo Henny, welkom op ons forum! Leuk dat je je vraag hier stelt.
Het verschilt per aandoening hoelang je chronische fysiotherapie krijgt. Hier staat de lijst en de maximale periode. De fysio is daar ook van op de hoogte.
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Hallo @Kim  en @HennyR ,

De lijst laat niet bij alle ziektes de behandelduur zien.  Bij " spierziektes" staat bijvoorbeeld geen behandelduur. Ik heb een soortgelijke lijst van een andere zorgverzekeraar als bijlage toegevoegd: deze is veel uitgebreider. Omdat het de basisverzekering betreft moeten dezelfde regels gelden voor alle zorgverzekeraars. 

PS een oude naam voor deze " chronische lijst" is " lijst Borst". Als je daarop googelt , vind je er nog meer. 

Groet, Feina.