Fysio na kruisbandoperatie

Nieuwkomer

Goedemorgen,

Ik ben ondanks geoppereerd aan mijn meniscus en kruiband na een (sport)ongeval. Krijg ik de fysio-behandelingen na mijn operatie vergoed? Ik heb een Basis Plus Module, met Tand aanvullend. Het betreft een revalidatie-traject.

Met vriendelijke groet,

Manon Nijs

• Fysiotherapie

Fysio na kruisbandoperatie

1 ANTWOORD

Re: Fysio na kruisbandoperatie

Webcare

Goedemorgen Manon,

Welkom op het forum! Leuk dat je het forum kiest om je vraag te stellen, de aanleiding is wat minder leuk lees ik. 

Of de fysiotherapiebehandelingen vergoed worden hangt van een aantal dingen af. Als de fysiotherapiebehandelingen onderdeel zijn van een breder revalidatietraject, vallen ze onder het revalidatietraject. Dit is een vergoeding uit de basisverzekering en het revalidatietraject wordt dan verrekend met je eigen risico.

Wanneer de fysiotherapiebehandelingen als losstaande behandelingen worden ingediend, heb je hier vanuit je Basis Plus Module geen vergoeding voor. Heb je een collectiviteitskorting op je verzekering? Dan zijn er misschien een aantal fysiotherapiebehandelingen die je vanuit je collectiviteit vergoed krijgt. Stuur me daar gerust een PB voor als je wil dat ik dit voor je uitzoek.

Pas vanaf het aanvullend 1-sterrenpakket is er sowieso een vergoeding voor fysiotherapie. De fysiotherapeut kan verder beoordelen of de losstaande behandelingen onder chronische fysiotherapie horen. In dat geval betaal je met je huidige pakket de eerste 20 behandelingen zelf, vanaf de 21e behandeling is er dan een vergoeding uit de basisverzekering. Deze behandelingen worden weer dan eerst verrekend met het eigen risico. 

Mijn advies is om aan de fysiotherapeut van het revalidatiecentrum te vragen hoe de fysiotherapiebehandelingen worden ingediend, dus of de behandelingen onderdeel uitmaken van het revalidatietraject of dat het gaat om losstaande behandelingen. 

Kun je wat met mijn informatie, Manon? Ik wil je in ieder geval heel veel beterschap wensen!

Groeten,

Bas