Fysio bij av 2 sterren en buurtpas (collectiviteit)

Starter

Heb aanvullend 2 sterren dus krijg 12 fysio behandelingen. Nu lees ik dat je bij de buurtpas geen extra vergoeding voor fysio krijgt vanaf 18 jaar. Wat wordt er bedoeld? Tot nu toe worden 12 behandelingen gewoon vergoed. 

• Collectiviteit
  • Fysiotherapie

Fysio bij av 2 sterren en buurtpas (collectiviteit)

5 ANTWOORDEN

Re: Fysio bij av 2 sterren

Moderator

Hoi Britje, ik snap je verwarring! Wat er met dit stukje wordt bedoeld is dat er, naast de normale 12 behandelingen waar je recht op hebt, geen extra behandelingen zijn opgenomen vanuit je collectieve korting. Voor sommige collectiviteiten is dit soms wel het geval, vandaar het extra kopje op je de website.

Heb ik je zo gerustgesteld/geholpen Britje? Als je vragen hebt weet je ons te vinden!

Starter

Dank je voor je antwoord.  Wat als de 12 behandelingen niet geholpen hebben? Is er dan nog een andere manier om ze vergoed te krijgen?

Webcare

Ik kan niets bedenken waar na het maximaal aantal vergoedingen uit je aanvullend **  nog extra fysio uitkomt Britje. Is het voor jou misschien beter om naar aanvullend *** te kijken? Zodat je voor niet- chronische fysio 27 behandelingen vergoed krijgt?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer
ik heb basis pakket heb ik dan recht op fisio zo ja hoeveel keer ?

Medewerker

Beste Aysebaser,

Welkom op het forum! Wat leuk dat je hier je vraag stelt. 

Er is in eerste instantie geen vergoeding voor fysiotherapie boven de 18 jaar vanuit de basisverzekering. Er is enkel een vergoeding mogeljk bij een chronische indicatie, gesteld door de fysiotherapeut,  vanaf de 21ste behandeling, waarbij je rekening moet houden met het eigen risico.

Als je een chronische indicatie hebt, betekent dit dat je de eerste twintig behandelingen ofwel zelf betaalt, of dat deze worden vergoedt uit eventuele aanvullende verzekeringen. 

Hier vind je de vergoeding terug: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/paginas/fysiotherapie-vanaf-18-jaar-chronisch....

gr. Jochem